Nekromanti Cock

Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Någon som fortfarande spelar detta eminenta spel? Och som har en kampanj som han gärna delar med sig av? Håller på att fundera ut en, men har för tillfället inte böckerna hemma så jag kan just nu inte göra så mycket. Fast en sak vet jag redan nu, det blir ett fasligt flängande i världen, men allt går ju på S.A.V.E.s konot, så det gör inte så mycket

Åsså en sak till, (jag vet att det inte hör hemma här) letar efter ett tämligen gammalt figurslagspel som hette(r) svarta kopen, vikingatid typ... Har redan varit på Hobbyspel o letat o annonserat... men inte en själ tycks ha det...


"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Någon som fortfarande spelar detta eminenta spel?"

Näe... det kan jag inte säga att jag har. Björk, allas vår isländska favorithoppetossa, hade iofs en röd t-shirt på en gala med texten "Enjoy Cock" på, men jag är tveksam till att det var något rollspel som hon menade...

Jasåååå, det var en freudiansk felskrivning? Det var Chock du menare! Nåja, ehrm. Jag har en Chock i hyllan, men har inte spelat det på år och dag.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Cock the naked truth

Är ett nytt spel från WW. ;)
Spelarna tar roller som porrskådisar och ska försöka förhindra andra porrstjärnor från att sno deras roller.
Ni kan ju bara tänka på de "sexiga" färdigheterna... ;)
För att inte tala om de nya superballa disiplinerna... ;)

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Någon som fortfarande spelar detta eminenta spel?

Givetvis. Håller för närvarande på att skriva en ny version av dess regler. Vi har ingen särskild kampanj i min grupp utan spelar mest de gamla äventyren, och då även de som aldrig hann översättas på svenska.

Ska man spela i viktoriansk spökmiljö så är ju Chock det givna valet.

Don Kennetho
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Hm, sorry för stavningen... det var väl kanske inte lyckat att skriva ett inlägg på för-förförfesten... Trevligt att veta att det är någon som spelar...
Det är väl inte något fel på reglerna??? Tycker att det är bra med ett spel där Vi spelare inte behöver kånka runt på en massa metallvapen, en slangbella räcker ju gott och väl :). Fast det är klart... bästa är nästan att spela kring sekelskiftet... då har i alla fall vi haft som roligast...

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Det är väl inte något fel på reglerna???

Reglerna i grunden har jag behållit, fast översatt till T20 istället för T100 för att snabba upp differensuträkningarna. Sen har jag lagt till lite färdigheter å annat smått och gott. Det känns definitivt fortfarande Chock.

Don Kennetho
 
Top