Nekromanti CoC..

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Jahapp då var det dags igen ,ny rollspels kväll , och nu har jag en spelare som är totalt eggad i CoC och därför måste jag hitta _MKT_ info om CoC några URL tipps?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Inga URLs, men...

...varför tar du inte och läser tonvis med Lovecraft istället? URLs är ingenting i jämförelse med den gamle författaren, särskilt inte om du vill ha inspiration.

Orkar du inte läsa böcker så kan du ju alltid se en av filmatiseringarna, (Herbert West: Re-animator, Necronomicon, Dagon etc).
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,918
Location
The Culture
Gå direkt till källan...

Om du vill ha information om Cthulhu och grabbarna som inte filtrerats genom någon spelkonstruktör kan du titta här !

Alla Lovecrafts berättelser verkar finnas på sidan. Mycket nöje. Vad gäller stämning är nog "The Music of Erich Zann" den bästa.

/tobias
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Inga URLs, men...

Hahaha, Dagon.
Om jag skulle spela CoC för första gången och någon rekommenderade att jag skulle se Dagon skulle jag aldrig någongsin ens vilja prova spelet.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Re: Inga URLs, men...

Hehe. Försökte bara få mängd bakom filmtitlarna... Men Dagon är ju... intressant :gremwink:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Halvt OT

Jag ska faktiskt erkänna att någonstans strax efter början hade den all potential att bli en grymt bra zombierulle. Och uttyrcket fiskzombie (ackompanjerat av ett "Arrrrghhh!") lever fortfarande kvar i min bekantskapskrets. Och så får man se ett par nakna bröst ibland.

Men så bra Call of Cthulhu-inspiration är det ju inte :gremwink:
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Tales of Terror

Scenario idéer till Call of Cthulhu. Den enda sida jag behövt hittills och den har varit lika användbar som flera av de "riktiga" supplement jag köpt.
 
Top