Nekromanti CoC-trådar på skräckforumet

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Hej!

Jag tycker att det kan ligga en låst Call of Cthulhu-tråd längst upp på Skräckforumet hela tiden. Den kunde ge svar på saker som vad är CoC, är det värt att köpa (allmänna svaret:ja), vilka kampanjer, moduler är bra att köpa (Masks of N., Delta Green, BtMoM) och hur stavas namnen egentligen.

Jag tror att många frågor som de nyfnikna på skräckrollspel och CoC har skulle kunna besvaras av det istället för de trådar som kommer upp om ämnet hela tiden. Nackdelen är att antalet inlägg på Skräckforumet skulle sjunka drastiskt. :gremsmirk:

mvh
-A
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
1) Skräckforumet är inte bara CoC, men det hade säkert inte skadat om Kult/Vampire-info fanns samlat i en låst tråd också.
2) Det är sånt man har en FAQ till.
3) Om det var så att det fanns en vettig FAQ till alla forum och folk verkligen läste FAQen så skulle antalet inlägg på alla forumen sjunka drastiskt.
4) Min erfarenhet är att folk inte läser FAQ så ni skulle få fortsätta svara på nybörjarfrågor som vanligt.
5) Nu har hjag glömt bort vad jag ville ha sagt med det här inlägget.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Min erfarenhet är att folk inte läser FAQ så ni skulle få fortsätta svara på nybörjarfrågor som vanligt.
Nu är du orättvis. Det finns många som läser en FAQ (iofs så brukar det bara vara besserwissrar som läser den för att kunna nitpicka på detaljer för att verka smarta, men de läser i alla fall...).
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Min erfarenhet är att folk inte läser FAQ så ni skulle få fortsätta svara på nybörjarfrågor som vanligt.
Precis. Resignation är det enda vettiga här. Eftersom skräckforumet inte har Eon-trafik kan det ändå inte vara SÅ himla störande att folk frågar...

Erik
 
Top