Nekromanti CoC source books och dyl

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Jag har lirat Call of Cthulhu flera år nu och de enda böcker jag köpt till spelet (utöver regelboken då) är "1920's Investigators Companion" och "The Keeper's Companion". Vilka fler böcker tycker ni är värda att köpa till spelet?

Om jag ska vara helt ärlig så spelar vi på ett sånt vackert sätt att vi inte brukar slå mer tärningar än kanske 2 kast / person / spelomgång. Det brukar bara vara sanity-test vi slår. Så de typer av böcker vi är ute efter är inte regelutveckling eller sånt utan mer .. tja... vad som nu är bra att ha.

*edit
Nu såg jag att Björn redan frågat denna fråga, men det vore ju fint om ni svarade här ändå så har man det lite fint i en post istället. Så slipper man en massa frågor på sidan om.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det enda man behöver säga om tilläggsböcker till Call of Cthulhu av olika slag är att Call of Cthulhu står utmärkt för sig själv med grundboken och att en spelledare med hyfsad koll på Lovecraft kan skapa omväxlande och häftiga scenarier att räcka till flera år om behovet skulle finnas. Det finns alltså egentligen ingen poäng med att köpa något annat än grundboken.

MEN! Det är genomgående extremt hög kvalitet på saker som Chaosium släpper ifrån sig till Call of Cthulhu. Flera av deras kampanjer har vunnit högar med priser, och produktlinjen har tämligen högt anseende. Det finns förstås riktiga jävla missar som är helt cyklopeianskt dåliga, men de är få (och förmodligen svåra att få tag på också).

Mitt (dumförnuftiga) råd är att köpa vad du tror at du behöver. Eller nåt.
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Allmänt medhåll..[ANT]

...Med det lilla tillägget att jag tycker det är värt att samla så många scenarion / moduler som möjligt, innan de försvinner i intet... Well worth the trouble.

:gremlaugh:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Jag tycker att du skall skaffa en eller ett par av modulerna i Miscatonic-serien. Den jag tycker är bäst är "Arkham Unveiled", men även "Kingsport - City in the Mist" är bra. De övriga i serien är "Escape From Insmouth", "Tales From the Miscatonic" och "Return to Dunwitch" (har säkert glömt någon) och de är helt OK de med.

/Anders
 
Top