Nekromanti CoC böcker

tordzek

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
86
Location
kristianstad
Tjena, ska köpa ett coc tillbehör, men kan inte välja ibland dessa, kan ni hjälpa mig

*Noctrum
*Under the mountins of madness
*Keepers companion 2
*H.P Lovercrafts Akraham

Och föresten vad tycker ni om modellerna på Chaosism hemsida? Vad ska man ha dem till igentligen? Om det är till rollspelet som platsmarkörer tycker ajg det är lite väl dyrt, för hur ofta dör inte karaktärer eller hur ofta möter man en eldery one ?
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"Och föresten vad tycker ni om modellerna på Chaosism hemsida?"

Modeller är ypperligt kasst till rollspel. Man förflyttar själva spelet från sin fantasi till ett par plast- eller tennfigurer på ens köksbord, vilket degenererar upplevelsen till något löjligt. Dessutom får taktik ökad fokus, som dras från rollgestaltningen, vilket åtminstone jag inte tycker är en särskilt önskvärd utveckling.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Och just i ett spel som CoC, där inte bara taktisk strid passar dåligt in utan strid är ganska oviktigt över huvud taget, lär det väl vara extra fånigt med modeller. Jag kan tänka mig många hack'n'slash-inriktade DoD- eller D&D-spelande grupper som kan ha nytta av modeller, men CoC känns bara fel.


/Dimfrost
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Köp det som du tror kan bli roligt att spela med , vill du spela i arkham och tycker att det som står i regelboken inte är bra nog så köp arkham osv.....
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Jag skulle rekommendera Beyond the Mountains of Madness, det är en jävligt stor och välgjord kampanj. Något lång däremot och kräver tålamod.

Jag har inte läst Arkham men väl Insmouth boken och om Arkham är lika bra så är den värd pengarna. Du finner nog bra med idéer och stämning i den som du lätt gör läskiga äventyr av och du löper inte risken att bli avbruten mitt i äventyret. En risk som definitivt finns i BtMoM.

Jag har Keepers Companion 1 och utifrån den skulle jag inte köpa tvåan. KC 1 var jättebra på sina ställen men det är väl mer av en referensbok för den som spelar jättemycket CoC och vill ha alla detaljer rätt. Jag skulle hellre spendera mina pengar på ett äventyr, de har överlag hög standard och all information man behöver.

-örn
 
Top