Nekromanti Co-op spel sökes

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,625
Location
Huddinge
Jag och en kompis letar efter ett bra och roligt co-op spel vi kan spela tillsammans. Vi gillar RPGer med bra storys. Vi gillar också spel pusselspel.
Kravet är att spelet skall fungera bra på just två personer .
Så har ni några förslag på bra Co-oop spel?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,557
Marvel ultimate alliance 2 är ett riktigt bra co-op beat-em-up rollspel med en grym om än linjär story. Så det rekomenderar jag :gremsmile:

Army of two 40th day var grymt bra i co-op, har en förvånansvärt bra handling och ett moraliskt val system som var grymt kul.

Det du vill ha är dock Lego Batman 2 :gremlaugh: Pussle, bra handling och gjort för co-op.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Nedan tänker jag främst på PC-versionerna, vet inte hur bra konsoll-versioner är:
Torchlight 2 har trevlig coop i Diablo-stil med steampunk-fantasy-inslag.

Magicka är typ som gauntlet, fast med trollkarlar, trollformler och möjligheten att slänga ihop lite vad som helst. (Ni kommer dö. Mycket. Det är lugnt dock, raise dead är en enkel formel :gremsmile: ).

Portal 2 har ni nog hört om. Pusselcoop. Gillade singleplayer-pusslen själv, tror coop-pusslen kan vara bra. :gremsmile:

Neverwinter Nights 1/2 är bra - men huvudkampanjerna är inte av coopsorten. Leta runt så bör ni hitta ett gäng schyssta moduler, t ex Ravenloft eller Lord of Terror.

Borderlands är FPS-RPG-spel. Kul att köra coop i. :gremsmile:

Mass Effect 3s coop är också småtrevligt tidsfördriv.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,625
Location
Huddinge
God45 said:
Marvel ultimate alliance 2 är ett riktigt bra co-op beat-em-up rollspel med en grym om än linjär story. Så det rekomenderar jag :gremsmile:

Army of two 40th day var grymt bra i co-op, har en förvånansvärt bra handling och ett moraliskt val system som var grymt kul.

Det du vill ha är dock Lego Batman 2 :gremlaugh: Pussle, bra handling och gjort för co-op.
Fina förslag men tyvärr glömde jag säga att det är PC spel jag letar efter.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,820
Marvel heroes! Släpps 4e juni. Helt gratis, skaparna av Diablo 2. Kommer nog bli sjukt bra!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,820
Faktiskt är det det. Du betalar inget, man kan köpa karaktärer om man vill ha dem från start, men alla karaktärer kommer gå att låss upp utan att betala. Så som det ser ut nu så är drt helt gratis
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Anchorman said:
Faktiskt är det det. Du betalar inget, man kan köpa karaktärer om man vill ha dem från start, men alla karaktärer kommer gå att låss upp utan att betala. Så som det ser ut nu så är drt helt gratis
*sarkastisk*Nähe, du måste ju ha en internetåtkomst för att skaffa spelet, det kostar pengar!
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Om man diggar Co-op tredjepersons-action finns Warframe. Spelet har en free-to-play-modell, och jag kan intyga att man kan spela och komma långt och bra utan att lägga in pengar om man så vill.
I korthet spelar man rymdninjor och spöar Space Marines, robotar och infekterade zombier med svärd, pilbågar och gamla, hederliga hagelbrakare.

Spelet är dock i öppen beta, vilket är både gott och ont, antar jag. Det saknas en del finputs i kanterna, men spelet flyter bra och är helt klart spelbart. Det positiva är att nytt material läggs till med jämna mellanrum.

jo, och nedladdningen är mindre är <1Gb
 
Top