NYHET CMON på ekonomisk dekis, säljer av IP:n och kickar anställda.

Ja, samtidigt det är ett mysteriespel. Riktigt bra strukturerade och spännande intriger är nödvändiga.

Ja, jag skulle definitivt lägga fokus mycket mer på strukturer för att skapa bra mysteriescenarier och settingtexter skrivna med fokus på att stödja sådant spelande. Rent mekaniska plast-och-matteregler ordnar sig alltid, stor skillnad gör de inte så länge man har bra äventyr.

Jag tyckte inte Götters regler verkade nämnvärt mycket bättre eller sämre än några andra tradregler.

jag skulle definitivt lägga fokus mycket mer på strukturer för att skapa bra mysteriescenarier och settingtexter skrivna med fokus på att stödja sådant spelande.
Jo precis. Fast strukturer i all ära, jag skulle jag personligen troligen inte spela ett sådant spel om det inte också kom med i alla fall en ordentlig färdig kampanj.

Jo precis. Fast strukturer i all ära, jag skulle jag personligen troligen inte spela ett sådant spel om det inte också kom med i alla fall en ordentlig färdig kampanj.

Absolut! Överlag tycker jag att det släpps för lite välkonstruerade kampanjer. Och här är jag 100% en del av problemet. Efter Luna City Blues (och kanske Agency) borde jag sluta skapa nya spel och bara släppa äventyr och kampanjer istället.

Absolut! Överlag tycker jag att det släpps för lite välkonstruerade kampanjer. Och här är jag 100% en del av problemet. Efter Luna City Blues (och kanske Agency) borde jag sluta skapa nya spel och bara släppa äventyr och kampanjer istället.
Min favoritstruktur för spel är den där ”här är spelet, och här är jättekampanjen som det supportar och som är hela poängen” som t.ex. Orpheus, Tribe 8 och Symbaroum gör.

Back