Nekromanti Clone Wars Trailer [Länk]

G

Guest

Guest
För er som inte sett den ännu...

Trailer (med fräcka subs) på senaste Star Wars serien finns att beskåda på denna länk. Ser ganska spännande ut, men plotten?! WTF Jabbas son?!

Se Trailern här.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Naaajs!

Blev faktiskt lite sugen på att fortsätta knåpa på mitt (annars lågprioriterade) äventyr/kampanj till Star Wars Saga nu...

Gillade för övrigt förra Clone Wars serien också, den som gick på Cartoon Network.

//Boboliwsy - Star Wars geek, jahwohl
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Till skillnad från de flesta som kommenterat den gillar jag 3D-animationen; tycker den lite lekfulla designen passar Star Wars fint. Count Dooku ser ju helt awesome ut tex. Men Yodas röst lät helt fel.

Plotten däremot...mjae...känns inte som det finns utrymme för så jävla mycket händelser mellan film 2 och 3, och den här grejen med Anakins egen lärling måste ju bara vara jävligt inkrystad - han är ju själv fortfarande lärling åt Obi-Wan i Revenge of the Sith...

Men visst blir man sugen på Star Wars...som vi faktiskt har en pågående kampanj i här nere. Muwahaha. :gremgrin:

- Ymir, belåten
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
"Prepare to se Star Wars like you've never seen it before," uppmanade trailermannen med whiskey-rösten. Hur menar han? Datoranimerat? Det har jag ju redan sett i tre filmer, visserligen med några mänskliga skådespelare inslängda för syns skull, men de spännande bitarna var datoranimerade. Regisserad av en kompetent regissör? Det har jag också sett förut, men det var typ 25 år sedan sist, så det kan bli en kul omväxling! :gremwink:

/tobias, måttligt imponerad av George Lucas senare försök...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Nääeh

Icke i min smak. Ser alltför mycket ut som dataspel. Jag föredrar riktiga skådespelare med hög kompetens: sir Alec Guiness, Peter Cushing, osv.

BTW, för många år sedan såg jag en teveintervju med Carrie Fisher om SW-filmerna. Hon berättade att Peter Cushing var en så genomsympatisk person off-stage att det var svårt för henne att frammana det rätta hatet och föraktet mot Moff Tarkin när hon gick in i studion.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Re: Nääeh

BTW, för många år sedan såg jag en teveintervju med Carrie Fisher om SW-filmerna. Hon berättade att Peter Cushing var en så genomsympatisk person off-stage att det var svårt för henne att frammana det rätta hatet och föraktet mot Moff Tarkin när hon gick in i studion.
Dessutom hade han tydligen på sig ludna tofflor i de scener där Tarkins fötter inte var i bild, eftersom han tyckte att uniformsstövlarna var för trånga. Det borde göra det ännu svårare att uppbåda det rätta hatet. :gremwink:

/tobias
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Jag har lättare att acceptera dåligt skådespeleri när det handlar om animerade människor (nåja), så det här är i alla fall ett steg i rätt riktning jämfört med de senare filmerna.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Wow...

Vad säger man? Det där var... fruktansvärt, fruktansvärt dåligt. Grafiken ser ut som en trailer till ett nytt Lego-Star Warsspel, karaktärerna är så fult animerade att mina ögon blöder...
George Lukas har verkligen sålt sin själ och den här perverteringen drar ner allt hans tidigare alster i smutsen... det var illa nog med Episod I-III men det här... oj oj oj.

Oförlåtligt är vad det är, skam över Lukasarts. Blä.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jabbas son? Någon som försöker låta som Palpatine? Storögda kvinnfolk? Okej för att Lucas menar att Star Wars är för barn, men kan vi inte skramla ihop till en rysk lönnmördare snart innan han fördärvar alla minnen vi har?


Storuggla, animationen stör jag mig inte på dock
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Jag har lättare att acceptera dåligt skådespeleri när det handlar om animerade människor (nåja), så det här är i alla fall ett steg i rätt riktning jämfört med de senare filmerna.
Jag instämmer där. Det känns som om det nu blir mycket lättare att luta sig tillbaka och låta sig ryckas med sådär lagom av hisnande jakter, blixtrande masscener och den gamla kära musiken.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ooookey....
Vad är detta ?
Mina sammlade tankar om dett blir ett fullstänigt: NEJ, jag vill inte !
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Fast han blir ju utnämnd till jediriddare typ nånstanns i mitten av filmen så, tja jag vet inte. Dom brukar mura in sig själva rätt fint.
 

Marhulken

Veteran
Joined
25 May 2008
Messages
36
Location
Stockholm
Skulle lika gärna kunna vara trailern för något på Bolibompa. Animationerna i Episode I är ju t.o.m. snyggare (vill jag minnas... ;)).

Den kommer jag icke slösa tid eller pengar på.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Stjärnkrig för barn

Man får ju se det som en Star Wars för lite yngre personer. Och oss med barnsinnet kvar.
Ärligt talat, är det någon av Star Wars-fimerna som inte har riktat sig till yngre personer? Mängden lustiga robotar, söta nallebjörnar och Jar-Jar Binks tycker jag visar ganska tydligt vilka den tilltänkta målgruppen är. Att några av filmerna dessutom är uthärdliga för äldre personer känns mest som ett olycksfall i arbetet.

/tobias, är delvis seriös
 

marionetten

Veteran
Joined
14 Aug 2008
Messages
3
Re: Stjärnkrig för barn

Nja för mig håller 4-6 bra fortfarande. 1-3 tycker jag är lite för ivrigt animerade, men nu när de kört helt animerat tycker jag det passar den nya stilen bättre. Ska se den i helgen och tror jag kommer bli underhållen. :gremsmile:
 
Top