Nekromanti Climera, krigarprästinnan (Eon)

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Climera, krigarprästinnan (Eon)
Med sina 11t6 skada är Climera mycket trevlig att ha med i en strid. Hon är känd för att ha klyvt folk på mitten och att hota folk som inte håller med henne att göra detsamma. 176 cm lång och 102 kg tung är hon ingen man muckar med direkt. Hennes egensmidda storsvärd, helgat åt Martari, håller hon alltid minst en hand på, även när hon sover. Climera är helt enkelt en typisk stor, stark och farlig svart kvinna.

Climera slår ett normalt slag mot den ena stråttrövaren, hon träffar och stråtrövar... (3206 fler tecken)

Gå till artikeln

Pendragon

Swashbuckler
Tja... Man fick ju inte veta så mycket om henne, men jag måste erkänna att jag gillar konceptet med svärdsmästaren (eller -mästarinnan) som smider sina egna svärd och aldrig brukar något annat. Tyvärr kändes mest som lite rabblande om hur fruktansvärt hård hon var, vilket snabbt blev ett litet antiklimax då hon "bara" hade 15 i sina stridsfärdigheter. Det är inte som om hon skulle stått sig mot en riktigt skicklig svärdsmästare :gremwink:.

Nåja... annars undrade jag bara hur ni kom fram till 11t6 i skada. Jag får det bara till 10t6+2 på sin höjd (grundskada 2t6, svärd 5t6, +2t6 för att det är Zorstraks son och slutligen max 1t6+2 om hon har mästaranfall). Har hon månne förmågan råstark?

/Joel - som undrar om man skulle peta in Nicoz i karaktärsarkivet...

Sankt Creigh

Warrior
Sjuk jävla skada... *torkar svetten ur pannan*
Jag som har känt att 7T6+2 är mycket... släng dig i väggen!

// Creigh

rax

Swordsman
Stod det inte något om att svärdet hade fauchonklinga, som ger (H +2 K+1 S -3) i skada enligt Vapenmästaren? Där har du isf dina Ob11T6 i skada.

/Rax, på folkbildande humör :gremsmirk:

Uppå hjältarnas stjärnhimmel

/Joel - som undrar om man skulle peta in Nicoz i karaktärsarkivet...
*tycker så* Jag menar han har väl ändå förtjänat sin plats där eller hur?

Ljusetsriddare - som tycker att Ymirs spelgrupp verkar ha både dynamiska och färgstarka och således intressanta karaktärer

Marukusu

Hero
Om man använder kraftfullt anfall så har man också Ob11T6

/Marukusu, som på obehagligt nära avstånd har bevittnat Climeras bravader :gremlaugh:(hon fick nästan spö av en Dödsväktare, hihihi) :gremlaugh: [gömmer sig undan från Rygars vrede]

Marukusu

Hero
Whoa, man!

Det var tamejfan den mest tragiska bakgrundshistoria jag hört. Bättre än flera av mina egna rollpersoners, faktiskt (jag har nog aldrig orkat tänka ut någon familjekrönika till mina rollpersoner, men det kommer...)

Climera

Veteran
jo, problemet är ju dock att Climera är skapad på rikitgt, och då hade jag helt enkelt inte råd att dra upp hennes stridskonst och svärdsteknik ända till 17-18..

skadan blir:
1t6+2 grund
5t6 svärd
2t6 zorstarks
+1 färdighetschans i storsvärd >16
+3 fauchonklinga
+1 höghärdad
+1 kvalitétsstål
1t6 advancerat anfall

11t6 sammanlagt
(rätta mig om jag har fel nånstans)

/Rygar som sitter ohemma och har glömt sitt lösen

Kenzui

Warrior
orkar inte läsa artikeln så här mitt på morgonen/natten! men hur i hela HEL*ete har hon fått ihop till 11t6 i skada???? HA DET BRA!!!

Pendragon

Swashbuckler
Re: Uppå hjältarnas stjärnhimmel

Mmm...

Har dock bara en bakgrund som sträcker sig fram till att kampanjen började och hans nuvarande stats. Jag antar att jag måste sammanfatta vad som hänt under det år kampanjen pågått. Det har haft rätt stor inverkan.

/Joel

nordan

Swordsman
Ang. 11T6 i skada:

Jag antar att det ABSOLUT högsta skadevärdet som är tänkbart för en människa med icke-utomkulturella vapen är följande:
Storsvärd Ob4T6
Skadebonus med sty 18 + fördelen råstark: 0b2T6+2
Zorstraks son: +Ob2T6
Kvalitetsstål: +1
Höghärdning: +2
Fauchon: +2
Vapenfärdighet 16: +1
Mästaranfall: +Ob1T6+2
Totalt: 11T6+2
Som jämförelse =p