Nekromanti Civilization

forum_romanum

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
21
Location
lund
Moppalong!

JO, det är så att jag och mina kompisar spelar olika spel som settlers och el grande och risk rätt så ofta. Men nu är det så att vi Har börjat intressera oss för civilization rätt mycket på sistone. Och vi har frågat runt i olika affärer i landet, men ingen verkar ha det, och man har sagt att det inte tillverkas längre...

Så vi har ett litet dilemma, och är det någon som vet var vi kan få tag på det eller till och med kan sälja det själv så skulle vi uppskatta det väldigt mycket.

Tack för Eder tid.

guru
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
ettan?

om det är det du vill ha så har jag det på disket och kan ladda upp nån stans om du ger mig user och passwd till något ställe att ladda upp på :gremsmile: ryms på två disketter :)

---------
-Netfeed-
---------
Fight for the future
---------
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Settlers,

IMHO så är Settlers-Brädspelet det sämsta samling pappskivor som man kan köpa för diverse valutor! Vi gjorde tillochmed om reglerna så att man kunde göra lite mer och gjorde om vägarna till murar istället. På det viset kunde man spela det lite till innan det hamnade på någon obscen hylla för att samla damm. Datorspelet är däremot rätt skoj.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Min förening köpte det ganska nyligen på Tradition i Stockholm. Är riktigt kul, men å andra sidan... det är inte ett spel man skall spela för ofta, då slutar det bara med att nån spiller ut läsk över brädet (något som mirakulöst nog inte gör någon skada på det fina 500-kronors spelet) eller att man helt enkelt inte orkar spela mer.

/Gollum - civ:are

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Man bör veta att det finns två versioner av Civ i omlopp; dels (numera uppköpta) Avalon Hills version (Civ och Advanced Civ), dels Gibson Games version (som är s.a.s. "Basic" Civ, ej kompatibel med AH:s Adv Civ). Spelet är enligt de allra flestas åsikt bättre med Advanced-expansionen.

Jag rekommenderar ingen att testa läskbad. Vi spelade mitt (då sprillans nya) Civ, då en kompis lyckades dränka handelskorten, AST:n och Babylonien med en halvliter Falcon Bayerskt. Tack vare en rådig insats kunde spelet räddas. Korten torkades genom att de las i en telefonkatalog och pressades, och pappjäserna gick att limma.

- Björn (äger två kompletta Civ - säljer inget!)

http://www.algonet.se/~enda
 

forum_romanum

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
21
Location
lund
Beställde det idag!

På traditio också...
Fast vi i vårt gäng brukar oftast ha våra flaskor på golvet efter att ha dränkt settlers i cola första gången vi spelade det. Jag känner igen ditt namn på nåt sätt... vem e du?

/en annan bög
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Re: Beställde det idag!

Jag är drabbad av "alla känner apan"-fenomenet. Mitt namn sätts väl i rollspelskretsar mest i samband med kampanjen mot rollspelsmotståndare (Örnstedt m.fl.), några artiklar i rollspelstidningar, åratal av harvande på konvent (GothCon VIII och framåt), den reviderade DoD-vapenviktslistan, m.m. Dessutom är jag insyltad i diverse medeltidsgrupper, har lajvat (skrev mkt mtrl till StrapatS), har en hemsida om svärd... Kan det vara något av det?

http://www.algonet.se/~enda
 
Top