Nekromanti Civilization II (till datorn)

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Satt å spelade på emperor-nivån (det ni), och lyckades splittra ett rike i smådelar (av zuluer uppstod tyskar, perser, spanjorer och kelter) genom att erövra huvudstäder. Nån som varit med om liknande?

Finns det nån här som 'klarat' Civ II på svåraste nivån? Vad den heter har jag glömt.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
"Vad den heter har jag glömt. "
Den heter Deity.

"Finns det nån här som 'klarat' Civ II på svåraste nivån?
Ett flertal gånger, dock spelar jag mest Civ III PTW nuförtiden.

"Satt å spelade på emperor-nivån (det ni), och lyckades splittra ett rike i smådelar (av zuluer uppstod tyskar, perser, spanjorer och kelter) genom att erövra huvudstäder. Nån som varit med om liknande?"
Du hade på - vad heter det respawn AI players eller något sådant va? Jodå.

Förresten så finns det ett mer än överaktivt forum och en massa info och downloads (som moddar etc.) på CivFanatics: www.civfanatics.net[/url
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Call to Power [OT]

Är det bara jag som tycker att båda spelen ur serien Civilization: Call to Power är bättre och roligare än samtliga ordinarie Civilization-spel? (och snälla, skippa kult- och nostalgitrams för sådant biter inte på mig)

Jag menar; finns det något som gör att man blir mer exalterad (när det gäller datorspel) än då man ser filmen för underverket AI Entity i CTP1? När man förslavar hela sin befolkning med en enorm dator som styr deras känslor, som har en fet skylt på sig med texten: "Perfect machine, Perfect justice" och slagorden: Without good - no evil. Without want - no like. Without desire - no woo. The circuit is one, and one is the machine." Och när man sedan slänger in sin likgiltiga befolkning i ett helvete som innebär 12 timmars arbete per dag för minimal lön och iprincip obefintliga matransoner, finns det något annat man kan göra än rysa av välmående?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Call to Power [OT]

Jo, CTP är rätt kul också... fast inom genren tycker jag nog att Alpha Centauri är oöverträffat.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Re: Call to Power [OT]

Personligen föredrar jag nog Civ III PTW men CTP är ju fint det med... Jag har i princip alla versioner av Civ installerade på min dator, men har tyvärr tappat bort CTP och Alpha Centauri, måste fixa tillbaks dem på något sätt.

Njam den där exalteringen överträffar man rätt lätt i ett Nuclear Race på Deity, eller hur? När man har byggt en sisådär 75 ICBM och börjar utnyttja dem så ger det viss - tillfredställelse....
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Call to Power [OT]

"Njam den där exalteringen överträffar man rätt lätt i ett Nuclear Race på Deity, eller hur? När man har byggt en sisådär 75 ICBM och börjar utnyttja dem så ger det viss - tillfredställelse...."

(Mass)Förstorelse är överskattat. Jag tycker förslavandet av människornas känslor är betydligt onskefullare (och det är ju det som räknas). Det är som lång och utdragen tortyr jämfört med avrättning. Jag tycker tortyr är värre.
 
Top