Nekromanti Civilingenjör och civilingenjör...

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Civilingenjör och civilingenjör...

(dvs så att jag har en bra utbildning som grund innan jag bestämmer mig för att satsa på att ta världsherraväldet.)

Det är bra. Alltför många potentiella världshärskare förbiser den detaljen, vilket de får ångra senare när det visar sig att världsherravälde helt enkelt inte är en lämplig karriär för dem, varefter de tvingas leva i fattigdom och misär resten av livet. Och det vill vi ju inte.

JPS - har också eftersträvat världherravälde, men nu har jag sänkt mina ambitioner en aning och skulle gärna nöja mig med herravälde över Norrköping.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Civilingenjör och civilingenjör...

"JPS - har också eftersträvat världherravälde, men nu har jag sänkt mina ambitioner en aning och skulle gärna nöja mig med herravälde över Norrköping. "

Låter som en bra idé. Du tar Norrköping så tar jag Linköping och sedan kan vi spela rollspel tillsammans och vara lyckliga i alla våra dagar. :gremsmile:
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Civilingenjör och civilingenjör...

Får jag ta Uddevalla då, eller? Nä, kanske inte, det slutar ju inte på "köping"... men å andra sidan har vi en alldeles egen lada. ~_~
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Världsherraväldeshärskande (OT sedan länge)

Låter som en bra idé. Du tar Norrköping så tar jag Linköping och sedan kan vi spela rollspel tillsammans och vara lyckliga i alla våra dagar.
Jag har redan makten över Linköping och du är min viljelösa slav. Tyvär måste jag skicka männen i svart på dig nu när du vet det...

/tobias

PS
Universitetsprofessor och laboratorieassistent. Det är ganska akademiska va?
DS
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Världsherraväldeshärskande (OT sedan länge)

"Jag har redan makten över Linköping och du är min viljelösa slav."

Ah, men det är precis det jag vill att du ska tro. :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Mer OT, sorry

Kunde bara inte hålla mig... Ska inte fortsätta.

Annars låser jag ju.
Har de kommit i vägen för dina planer på världsherravälde?

Å nej, han har insett att jag vet för mycket! Vem är det som ringer på dörren. Nej snälla, inte rivjärnet!! :gremshocked:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Re: Civilingenjör och civilingenjör...

Jag *tänkte* säga att jag skulle ta över Luleå, men då får jag väl stryk av Elin och hennes högra och vänstra hand.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Se här hur det går för OT-pratare!

Stympad och förödmjukad, men samtidigt avknoppad och bevarad. Var inte så ledsna, den kommer alltid att finnas i ert minne, men för nu så slutar sagan..

<font size=5>[color:\\"##750000\\"]CHOMP![/color] </font>
 
Top