Nekromanti Civil olydnad-rollspel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Mekanurg;n285301 said:
Jag har läst en handbok i civil motståndskamp från OSS, USA:s underrättelsetjänst under VK2. Den har mycket att säga om administrativt motstånd: förhalning ("jag måste konsultera tre mellanchefer på avdelning 21 före beslut"), onödiga möten med alltför många deltagare och tjafsiga tvister ("såhär kan vi inte göra, se här vad byråchef Kvalsterlund har skrivit"), medvetet felsorterade papper, planerad initiativlöshet ("står inte i min arbetsbeskrivning").
Oh gud, fast en karaktär som använder de där taktikerna är den mest osympatiska personen i universum. Om någon karaktär hade gjort det här vid ett spelbord vill jag se dem arkebuserade till döds mot en vägg och deras familjer skickade till läger. Inte bra läger. Inte ens de bättre av de dåliga lägren. Skjut hellre en motherfucker i huvudet. Varje gång jag hör ”inte i min arbetsbeskrivning” vill jag tortera motherfuckern till döds och sedan pissa på deras lik innan jag visar videon för deras familjer medan jag torterar dem till döds. Hade jag ens misstänkt att de var fucking sabotörer hade jag tjallat snabbare än ögat. Och hade vi haft en milita hade jag gått med i den för att få mörda dem.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
MODERERING

Tona ner retoriken en aning, God45! Det går säkert att framföra de där åsikterna utan att blanda in mord och tortyr.
 
Top