Nekromanti CIV 2

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
jag har just tagit upp det gamla spelet Civ2, och letar efter scenarios som utspelar sig i Ereb Altor, e det nån som vet var dessa står att finna???
JAG VILL HA, tack...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Vill bara säga att CivII är världshistoriens bästa dataspel, och scenariot i Trakorien är väldigt fint.

"Soylent Green is people!"
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Vill du inte ha ett till Mundana (Eons värld)?

Ett sånt scenario har jag o en polare gjort, vet inte riktigt vart han lagt upp det bara... nånstans på Apolyton tror jag.
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
nej tack, efter att ha provat eon ett par gånger så har jag beslutat mig för att aldrig komma i närheten av det...och därmed utesluter jag civ2 scenarion också...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
argh! NY FRÅGA!

man måste ju hal fantastic world cd för att kunna spela....argh....det ger mig bekymmer...

är det nån som vet var man kan få tag på FW utan att köpa scheissen...typ nån hemsida eller ftp eller nåt...???

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Så talar en äkta man! n/t

Ut med Eon!

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mundana

Tänk, jag funderade faktiskt på att göra Mundana i Civ-form.

Några tips? Var finns en komplett karta av mundana?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
"jag har just tagit upp det gamla spelet Civ2"

Ahh, underbart, kommer genast att följa ditt exempel och rota fram den gamla dammiga skivan från den stora cd-högen.


//Fredrik - Skoltrött
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Mundana

I Codex nr. 6 finns en liten karta över "De kända delarna av Mundana enligt kartografen Plius den äldre". Kan det vara till någon hjälp?

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Mundana

Varför inte fråga grabbarna som ÄGER neogames de brukar vara hyggliga och OM du bara frågar på rätt sätt kan det hända att någon av dom CJS eller Krister eller Marco låter dig "få" eller "tjuvkopiera" en komplet karta så att du kan göra scenariot..

Och bättre att ha försökt och mislyckats än att aldrig ha försökt.

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Ville bara påpeka att det moderna kapitalistiska samhället också är ett påfund av de svaga för att försöka dominera de starka...

/Gloria Excelsior, som hade väntat sig mothugg här om inte detta varit en så gammal fråga att ingen kommer att läsa mitt svar...
 
Top