Nekromanti Citat

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
"It's an old magical principle -- it's even filtered down into RPG systems -- that magic, while taking a lot of effort, can be 'stored' -- in a staff, for example. No doubt a wizard spends a little time each day charging up his staff, although you go blind if you do it too much, of course."

-- (Terry Pratchett, alt.fan.pratchett)


/SKIN69 -"How dare they question my benevolent tyrrany"
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Ok, då ska jag alltså inte läsa något av Terry Pratchett. Maken till dumheter...!

- Targon, skrivare
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Exaktemente

"Ok, då ska jag alltså inte läsa något av Terry Pratchett. Maken till dumheter...!"

Det är ju exakt därför man bör läsa Terry Pratchett. Maken till dumheter får man helt enkelt inte läsa någon annanstans, utom möjligen i Douglas Adams (frid över hans minne) böcker. Och man behöver inte vara snustorr och gravallvarlig jämt!

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

(vulg)

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
104
Location
Göteborg (nästan)
Den är gul, tänkte han...

"Är det en häst i ert badrum?!"

"Ja men det är ingen fara jag släpper ut henne sedan.Det är inget att bry sig om. Ska vi ta och muntra upp oss med lite portvin?"

"Men...hur kom den dit?"

"Tja badrumsfönstret är öppet så jag antar att hon kom
in genom det..."



(lite kortad bara.)

"nej er apa har faktist alldeles rätt"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
håller med till punkt och pricka...

livet är ju som sagt väldigt gravallvarligt en stor del av tiden, man kan väl åtminstone slappna av på sin fritid och bara ta saker som de kommer eller bara allmänt ha kul. jag tycker att de som spelar rollspel för seriöst är (censur) i huvudet, man ska göra det för att ha kul sedan spelar det väl i princip ingen som helst roll hur man gör så länge alla i gruppen (jag menar ALLA) har behållning av det. själv var jag med i en grupp som spelade för jävla seriöst ifall man ville ha kul ngn gång emellan fick man inte det (jag har faktiskt inget emot att spela seriöst men man måste göra avsteg från det ibland), jag hoppade av den (lite för sent).
tack för eran tid.

/Dr_Morbid

Troll är snyggare än människor
 

Suhrim

Veteran
Joined
19 Jun 2001
Messages
43
Location
Solna
Re: Exaktemente

Man kan faktiskt läsa ännu mer dumheter i Robert Rankins böcker, därmed inte sagt att de är bättre, det blir lite väl mycket dumheter ibland. Gillar man Pratchet och Adams kan man iofs ge Rankin en chans.

/Suhrim
 
Top