Nekromanti Citat?

Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Hur citerar man inlägg på forumet? Jag trycker på citattecknet vid ett inlägg, det blir orangefärgat, men sen då? Hur gör en gammal gubbe?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Grisodlar'n;n320410 said:
Hur citerar man inlägg på forumet? Jag trycker på citattecknet vid ett inlägg, det blir orangefärgat, men sen då? Hur gör en gammal gubbe?
Dyker inte det citerade inlägget upp i din skrivruta med quoute-tags runt?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Det fungerar inte perfekt - ibland kommer "skrivrutan" utanför bild, dvs du måste i typfallet scrolla längst ner på sidan där du hittar den.

Det som inte alltid fungerar är instruktionen till webbläsaren att "scrolla hit".
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Nej, inte i Chrome på min laptop, men i Edge så ser jag citattecknet i din inläggsruta, inte bredvid. Där funkar allt som det ska verkar det som.



 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
När man klickar på "Citera" ska det citerade inlägget dyka upp i redigeringsrutan längst ner på sidan.
Det ska även dyka upp en liten gul ruta högst upp till vänster där det står "Svara (1)".
Klickar man på "Svara (1)" ska man också hamna längst ner på sidan.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
anth;n320421 said:
När man klickar på "Citera" ska det citerade inlägget dyka upp i redigeringsrutan längst ner på sidan.
Det ska även dyka upp en liten gul ruta högst upp till vänster där det står "Svara (1)".
Klickar man på "Svara (1)" ska man också hamna längst ner på sidan.
Funkar fint i Edge, men inte i Chrome för mig. Chrome måste ha muterat här. Kan det vara popupblockers/adblockers som stör?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Grisodlar'n;n320422 said:
Funkar fint i Edge, men inte i Chrome för mig. Chrome måste ha muterat här. Kan det vara popupblockers/adblockers som stör?
Låter inte troligt eftersom det inte är frågan om advertisment/popup.
Mer troligt att JavaScript är avstängt. Sajten använder ganska mycket AJAX som kräver JavaScript.
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Det är inte några popups inblandade, så det borde verkligen inte ha något med det att göra.

Med tanke på att utseendet på forumet är väldigt annorlunda i din Chrome gissar jag dock på att det är någon form av browser extension som spökar. Skriv in chrome://extensions i adressfältet (i Chrome) och se om du har några extensions som ser ut att ha med forum att göra, hittar du några kan du inaktivera dem och testa att ladda om forumet.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
illuzive;n320429 said:
Det är inte några popups inblandade, så det borde verkligen inte ha något med det att göra.

Med tanke på att utseendet på forumet är väldigt annorlunda i din Chrome gissar jag dock på att det är någon form av browser extension som spökar. Skriv in chrome://extensions i adressfältet (i Chrome) och se om du har några extensions som ser ut att ha med forum att göra, hittar du några kan du inaktivera dem och testa att ladda om forumet.
Tack som fan! Det visade sig vara något skittillägg kallat Stylus. Jag vet inte ens varför jag installerat det överhuvudtaget. Tack alla som tog sig tid att svara i tråden.:)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Jag har inte orkat fixa wrnu-skin:et med Stylus-plugin. Detta är på min todo-lista. :)

Det är faktiskt en rätt bisarr bug och jag har suttit med det men inte lyckats lösa det på ett enkelt sätt.
 
Top