Nekromanti Citat

Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Jag vet att alla som spelar samlar på sig roliga och/eller minnesvärda citat från rollspelsäventyr. Jag kom att tänka på ett när jag läste en artikel på Rävspels hemsida.
Jag spelade en ung, rik kirurg i Eon som var ute på en resa med två goda vän, sin fru och två inhyrda legoknektar. Vid ett stopp i en stad blev en av legoknektarna indragen i ett slagsmål och inburad av stadsvakten, plus att han fick stryk. När min rollperson fick höra om det här hade han varit ute och festat med sin fru men begav sig genast till häktet och tjatade om att bli insläppt.
"*sludder* Jag måschte operera. Han kan ha *hick* inre blödningar. *hick*".
Han blev inte insläppt.

Nån mer kan väl komma med roliga citat.

//Purgis - humorist
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
"Är det en handling att lägga glass på hillebarden?" är en av mina personliga favoriter. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Hon. :)

Vi slogs mot nån slags elddemoner, och hon tyckte det verkade som en bra idé att försöka med något kallt, och glass var det enda som fanns att tillgå. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
"Jag följer efter, lite sakta, vid sidan om."

Den har blivit en klassiker när vi spelar. :)

Under en runda Mutant hoppade hela gänget in i bilen och skulle dra iväg - utom en spelare, som inte vilje skiljas från motorcykeln han.... skaffat en stund tidigare.

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Kreativa lösningar är aldrig fel. I min enda session cyber-Mutant kom vi till ett stort elektrifierat stängsel som vi funderade länge och väl på hur vi skulle ta oss förbi.
Lösningen: "Vi sticker tillbaks till stan och letar upp en porrbutik. Där kan vi köpa gummikläder!"

--
Åke
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Följande är ett påpekande under färdigheten "hunting" i Palladium fantasy som har blivit något av en standardkomentar för oss.

"Ett djurs hjärna räcker oftast lagom för att garva dess hud"


/Bjorn
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
När man spelar Dungeons & Dragons kan det lätt bli lite väl mycket svengelska. En spelare stod framför ett schakt i en dungeon, och ville veta om den var välhuggen: "Är den fin den där goblinpiten?"

Annan favvo från ett kompisgäng: "Min cleric curar de lighta woundsen!"

http://www.algonet.se/~enda
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
ad&D

"jag kjurarr dina lajta woönds"

är ju en klassiker... Fast senast jag spelade Ad&D så tror jag det var beneath the twisted tower eller vad det nu heter... då utbrast jag en massa:
"FAN!" - när jag blev nedsövd av nått ogreliknande grejs...

eller varför inte:
"FAN!" när jag blev paralyserad av en carrion crawler...

eller:
"FAN!" när jag upptäckte att det inte fanns något slut på hålet i taket med alla taggar...

eller:
"FAN!" när jag höll på att bli dränkt av något levande vatten...

eller:
"FAN!" när jag inte längre kunde andas luft...

eller:
"FAN!" när jag halkade ner på nått ställe sammanlagt 37 ggr...

eller... :
"JÄVLAR!" när jag misslyckades med ett save slag och upptäckte att spindeln hade ett gift som hade effektern: instant death ...

:o)

chrull
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Här är en klassiker från min spelgrupps Darkar&Denomer kampanj:

"Nu har du gjort ditt! Nu kan du dö" - En upprörd medspelare kläckte ur sig detta då jag hindrade honom från att kasta den magiska stenen genom den magiska portalen. Slutade med att han kastade den på mig i stället. Hör tillsaken att han var duktig på att kasta sten och jag hade 1hp kvar. Han missade! Och jag överlevde.

Samma medspelar med en ny karaktär långt senare i kampanjen:

"Släpp den där mannen!" - Det var den karaktärens första och sista ord. Dog direkt efter han sagt meningen av ett armborst lod från en uppretad bandit som försökte råna en gammal man.
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
"Du, nästa gång jag gömmer mig bakom bilen som skydd i en eldstrid, KÖR INTE IVÄG MED DEN!"
- Avdelningen strategiskt pinsamma taktiker

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
I tidernas gryning i ett riddartempel i mörkrets hjärta... rollpersonerna är gäster...

En rp lägger 'Kontrollera person' på en annan och kommenderar denne att sno ädelstenarna som sitter fast i väggen...

Riddarvakten som kommer in undrar (så klart) "Vad håller du på med?!"
kontrollen bryts...
Den förvirrade tjuven står helt förvirrad och undrar vad tusan han håller på med men inser så klart att situationen inte är så avslappnad...
"Skulle bara kolla hur dom här ser ut på baksidan..."

SL utbrister i fnissattack, tjuven tar denna tillvara och smiter undan och gömmer sig...

Kanske inte helt seriöst rollspelat... men skoj var det...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
Alla spelgrupper har väl ändå hört den klassiska kommentaren "Vaddå, dog jag?" från någon medspelare.
 

Karlsson

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
56
Location
Mariestad, gissa
Min spelgrupp var instängt i en fängelsehåla och det enda som fanns att använda som murbräcka var en medvetslös RP.
syyyynd.../images/icons/smile.gif

"When God created light,
the first shadow was born"
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
jo men man får inte se samma roliga ansiktsuttryck på den som säger "vaddå, dog du" som på den som säger "vaddå, dog jag" :)
 
Top