Nekromanti Cirefaliska öron

Despoiler

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
37
Märkte för ett tag sedan att cirefalierna av någon outgrundlig anledning hade hela minus två i hörsel jämfört med resten av mänskligheten. Mysko regel tänkte vi, och struntade i den.

Men sedan kom jag att tänka på en sak... Alla cirefalier går ju runt med såna där öronmärken på sig. Kan det ha något med saken att göra?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Märkte för ett tag sedan att cirefalierna av någon outgrundlig anledning hade hela minus två i hörsel jämfört med resten av mänskligheten. Mysko regel tänkte vi, och struntade i den. Men sedan kom jag att tänka på en sak... Alla cirefalier går ju runt med såna där öronmärken på sig. Kan det ha något med saken att göra?"

Näpp. Det har med inavel att göra.

Det finns allt för få cirefalier och inga tabun mot att gifta sig inom familjen. Och inavel leder ofta till just dålig hörsel hos avkomman.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
inavel leder ofta till just dålig hörsel hos avkomman

Man lär sig nya saker varje dag...

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Hur kommer det sig egentligen att den framstående, högciviliserade cirefaliska rasen inte förstått sig på inavel? Det borde väl i rimlighetens namn kunna inse sambandet, speciellt som de är framstående inom läkarvetenskapen, eller hur?

/Antonio, som bestämt vill hävda att en falisk doktor vet mer om inavel än en gammal klok gumma på Ashaslätten, inte tvärtom!
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Spelar dom banjo och sätter på grisen också ????

Olle, som vet att anledningen är att alla raser i tabellen ska ha lika mycket plus och minus

Wy do they call you O.J ???
Because i kill pepole and get away with it...
 

Erik_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
61
Location
Partille
På tal om äktenskapstabun hos cirefalierna, tillåter de polygami? Känner på mig att det säkerligen skulle nämnas i Mundana, men jag har inte mina böcker hemma och i går när vi gjorde en rollperson fick cirefaliern i fråga 23 yngre syskon.

P.S. Ja, jag vet att man inte behöver följa tärningsslagen slaviskt.
Ytterligare P.S. Han lyckades på något konstigt sätt få tre lågadliga titlar också. Har cirefalierna en adel förresten?
 

chaoskn

Veteran
Joined
9 Jun 2000
Messages
14
Location
uppsala
Vanarer 0
Cirefalier 0
Rauner +1
zhaner +1
darkener +1
Tauper -3
veddo +1
Tosher +1
så din teori stämmer inte... kunde fortsätta med de andra raserna också, men orkar inte för att jag tror att du har fattat vad jag menar


Tha Mastar
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Tja, ett folk som alltid strävar efter att vara bäst och vara perfekta skulle knappast fortsätta att göra fel om de fick reda på att det de gjorde var av ondo.

/Antonio
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Inavel är väl trevligt [OT]

Allt talande om inavel påminner mig om när jag satt och tittade på hur släktträdet såg ut för en sådär 200 år sedan.

:gremsmirk:
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Det är inte Cirefalierna som gör fel...

Det är (insert favorite conspiracy here) som orsakar alltihopa!

Allvarligt, folk har än enastående förmåga att förneka bevis om de inte tycker om dem... :gremtongue:

/Henrik
 
Top