Nekromanti Cirefalisk stritstågs kampanj

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
bestämmde mig för att min kampanj skulle handla om att cirefalier drar ut i krig

men vilket land är det seriöst om dom anfaller?

spelarna längtar efter äventyr i öknen, men är det seriöst att cirefalier från troligen Melor skulle resa dit för att plundra?

vet att cirefalier har gjort många onda dåd tidigare i historien men dom verkar vara passiva nu
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Cirefalisk stridstågskampanj

Well, i min kampanj så har det just avslutats ett krig mellan Momolan och Mûhad. I detta krig spelade cirefalierna stor roll och var Mûhads allierade. Så, ett faliskt krigståg i ökenled är inte helt omöjligt, men jag vet försås inte hur du har det.

-Hjalle
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
Re: Cirefalisk stridstågskampanj

har inte haft med cirefalier i något äventyr innan

undrade bara om dom har någon special fiende så kampanjen blir seriös
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Re: Cirefalisk stridstågskampanj

Den stora fienden och konkurenten är Consaber. Räkna isf med mycket sjöslag och mycket inhyrda legoknektar.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Cirefalisk stridstågskampanj

Ett allmänt väääldigt hett tips är att köpa Cirefalier. Förutom att den är helt totalägig är det en guldgruva som gör cirefalierkampanjer (och cirefalier i allmänhet) otroligt mycket djupare. Köpköpköp!

-Hjalle, lixom ba tipsar så råfett typ.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Cirefalisk stridstågskampanj

Det kanske är några konservativa melorier som längtar tillbaka till gamla goda dagar när ökenländerna låg för deras fötter?

De kanske ger sig ut på plundringståg och hyr med sig massa legoknektar.

Själv så tycker jag att det värkar hel coolt, svettiga ökenmarcher med ständiga överfall från nomadiska ökenstammar, när de väl kommer fram så finner de en hög mur som de har problem med att ta sig över. det finns inga träd att bygga belägringsmaskiner med och vatten är det ont om. Nu kanske det låter lite väl svårt men tänk vad stolta spelarna blir när/om de lyckas. Helfestligt.

/Marcus gillar.
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
I min kampanj som pågår så kommer Rauner att anfalla de norra delarna i Caserion med en stor och samlad kraft.
Vilket kan leda till en del härliga äventyr då just en utav mina tre rollpersoner befinner sig i Caserion för tillfället och han har blivit vän med Baron Cerec Tzorcelan.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Om du har eller har tänkt att köpa Barbarer&Människofolk så kan du läsa mera om detta krig i kapitlet om hemligheter om Raunerna.
Jag har modifierat detta lite grann. </font></td></tr></table>
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Möjligheten finns ju att cirfalier från Gordrion anfaller Kamor ihopp om att få bort de bestar och vildar som bor där. Anledningen till detta är att Kamorianerna har gett sig på Gordrion helt utan anledning, tror cirefalierna. Anledningen är att där Gordrion nu liggar, var en bit av Kamor tidigare och nu har kamorianerna rustat upp och anfaller. Jag skrev ett äventyr där R/p:na var tvugna att ge sig ut i Kamor och där de sedan upptävkte vilka faror som lurar i denna urskog. Det är skitkul att slåss mot Kaomrianer eftersom att de bits och har sig...
 

Ziir

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
128
Location
Umeå
Måste det vara cirefalier?

Om nu dina spelare vill ha en krigskampanj i öknen skulle nog jag ge dem det. Jargien är då ett självkart val för mig efter som jag redan spelat en liknade kampanj.

En jargisk officer fick i uppdrag att sammla in diverse stridsdugligt slödder från Jargiens fängelsehålor och gladiator argenturer, för att starta ett förband av soldater (typ främlingslegionen). Meningen var att förbereda för en Jargisk invasion av Muhad, men utan att direck peka på Jargien utan mer få det att likna en serie vanliga bandit räder.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Det finns massor av crifaliska legosoldater, så det enklaste vore helt enkelt att de vore legosoldater.

Då kan man i stort settkasta in dem var som helst, utan att behöva dra igång några storpolitiska skeenden.
 

Red_dragon

Veteran
Joined
20 May 2003
Messages
31
Location
karlstad
Re: Cirefalisk stridstågskampanj

Celifarerna brukar komma inn lite här och där när jag är Sl mest som försäljare elelr sådant för det är ju det dom är bra på.
 
Top