Nekromanti cirefalier samhälle

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Finns det nåt samhälle/stad som är typiskt för cirefalier? jag har just gjort en ny RP som är cirefalier (baron och tempelriddare) och vill veta nåt bara ställe att bo.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Det finns faktiskt tre hela länder. Melorion, Caserion och Gordrion. Lägg där till en klase kolonier.

/Joel
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Cirefaliska samväldet omfattar Melorion, Caserion och Gordrion (med reservaion för stavning), utöver det så har de nån koloni lite här och var ex. Colm. Städer jag kommer på på rak arm är Marek Pomian och Ciremalo.

Cirefalier är även vanliga utanför dessa länder förutsatt att landet ifråga är vänligt inställda till deras närvaro.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Pöh

Du, ett gott råd - köp lite moduler. Du kan börja med Geografica Mundana. Känner du att du vill fördjupa dig i Cirefaliernas samhälle ytterligare, köp modulen om dem, Cirefalier. Det är (gömma sig för moderatorer) skitjobbigt faktiskt, dels att tvingas genomlida en hord av ogenomtänkta inlägg på en rad, som dessutom känns grundade på lathet. Sorry, jag kanske bara är frustrerad, men hafsa inte ihop ett slarvigt inlägg så fort det är något du undrar över...

...och nu ska jag besvara frågan. (Först - vilka moduler har du?)
Cirefalierna har tre länder: Melorion, Caserion och Gordrion. Melorion är dera urhem, och är en ögrupp som ligger söder om Jargien, öster om Takalorr och i ett synnerligen gott handelsläge. Öriket är otroligt rikt, högtstående och förfinat, och cirefaliskt ut i fingerspetsarna. Trots allt, är detta cirefaliernas ursprungsland (om man nu inte går riktigt jävla långt tillbaka i tiden). Här finns Samväldets största stad, största Cirzatempel, största befolkningsmängd, största välstånd och största handelshus. Handelsmän från hela världen kommer hit för att besöka några av Mundanas största marknader.
Men i norr, mitt emellan Asharien och Thalamur, norr om Rhungsjön, stiger en annan stjärna snabbt. Detta är det unga, starka och uppåtsträvande Caserion. Efter oroligheter med både Thalamur och Asharien, och de raunländska krigarstammarna i norr, har den nu lyckats kämpa sig upp som världens nu kanske allra starkaste lysande stjärna på handelshimlen. Läget är liksom Melorions mycket gynnsamt, även om det är utsatt med Stäpperna i norr. Men, här finns de främsta vapenmästarna, ett rikt kultur- och nöjesliv i städerna, goda kontakter med dvärgarna och ett välmående folk, trots allt. Relationen med storasyster Melorion är tämligen hätsk, och Caserion gör mycket för att gå om henne.
Längst i norr ligger Gordrion, den riktigt hårda nationen. Här finns bergen, gruvorna, urskogarna. Skogshuggare, gruvbrytare och lycksökare lockas hit, men det händer en del mystiskt däruppe. I städerna och gästarbetarnas gruvbyar går det vilt till, och krogarna är många, men brottsligheten också störst. Hit skickas också problembarn och förbrytare från Samväldet, för att straffarbeta i gruvorna tills de stupar. Vildmarken är vild här, och det är ett farligt land på många sätt; men drömmen om att finna den outsinliga gruvådran lever i alla gruvarbetares hjärtan, och har man en stor skopa tur kan man leva gott hela livet.. Även om mardrömmar om de mörka gruvorna och de underliga skriken kommer att plåga än länge... *flum*

För en tempelriddare och baron skulle jag rekommendera Caserion, eller rent av Asharien (japp, det lever en hel del cirefalier där). Marek Pomian, huvudstaden i Caserion, är ett bra val, liksom fortstaden Rametzior Krack vid gränsen till Asharien. Eller för den delen, vilken stad som helst.
I övrigt, om du inte har Geografica Mundana eller Cirefalier, köp dem, om du har dem, bespara oss.

-Hjalle
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Pöh

jag har bara Alver: förbannelsens folk och Monster i Mundana fast min polare Jabub har typ M&M, VM, R:GK, T:MD tror jag att det var. Jag hade faktiskt tänkt att köpa hela atlasboxen nu i veckan...
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
Precis! [ANT]

Sen har vi ju modulerna DVST SMRPG MULTO och såklart MGS:SE

/Madon - gillar inte förkortningar, varken på tv-spel eller rollspel

(EDIT) Förlåt för den hårda tonen, eller vad det nu är. Men det är vad jag tycker, kanske skulle ändra hur jag lägger upp det och inte som något sorts hån. Men...
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Precis! [ANT]

okej då, sorry :gremwink: dem jag menade var: vapenmästaren, mystik & magi, Religoner: Gudarnas kamp, Tiraker: mörkrets döttrar. Det var alla va?.... förresten, vad betyder ANT?
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
FAQ

Det finns en länk till alldeles ypperlig FAQ längst upp på sidan. Där kan man hitta saker som tex förkortningsförklaringar. :gremsmile:

OT: Off Topic
NT: No Text
ANT: Almost No Text (variant på NT)
IMHO: In My Humble Opinion
IME: In My Experience
svjv: så vitt jag vet
iofs: i och för sig
iaf: i alla fall
asg: asgarv
mtp: med tanke på

/Magnum
 
Top