Nekromanti Chtulhu har landat!

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Detta, mina vänner, är den geniala verklighetsanknutna backdroppen till ett Chtulhu-äventyr.

För Eoner sedan lyckades en great old one fly från en av få civilisationer som lyckats besegra det mörker han burit med sig genom att fånga honom i en sten och skjuta ut honom i rymden. Nu har han landat på jorden.

Chulhu has landed
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Undrar vad det är som skapar detta "obehag" so beskrivs i artikeln. Världen skulle te sig betydligt mer intressant om det visade sig vara något kosmiskt fenomn, hellre än vanlig mänsklig vidskepelse.

Men realisten (dvs. den dominante) i mig säger att det troligtvis är det senare, tyvärr.
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Cthulhus onda tvillingbror har landat!

Cthulhu landade ju naturligtvis för eoner sedan och sover så gott där nere i djupet. Vet du väl!

:gremlaugh:

Hela storyn kan kanske utveckla sig till ett praktfullt familjegräl, förvuxna starspawns emellan liksom. *S*
 

Harlequin

Veteran
Joined
21 Jan 2007
Messages
7
Location
Lund
Har verkligen ingen läst "The color out of space" av Lovecraft? Det som händer där är ju exakt det som har hänt nu. Spooky.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Har verkligen ingen läst "The color out of space" av Lovecraft?
Bättre än så, jag har den som ljudbok, läst av Ernst-Hugo Järegård!
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"Bättre än så, jag har den som ljudbok, läst av Ernst-Hugo Järegård!"

Jag också! Jag också! :gremgrin:

Fast jag är nog inte fullt så oroad än. När det börjar växa konstig grönska i närheten av nedslagsplatsen och färger som inte stämmer överens med vår naturliga färgspektrum börjar dyka upp, då kan jag börja vandra runt med plakat där det står "The End is NIGH!" på...
 
Top