Nekromanti Chronopia - vågar jag?

Joined
29 Jul 2002
Messages
78
Location
Sandviken
om du ska köpa en go tillägs bok så e svartblood ett skit kul tilläg. det står blandanat om orcisk självstympning och **** träsket å annat smått å gott jo föresten de står om goblinska bubel blåsare som kaske inte direkt höjer stämningen men den e hmm vad ska man säga mysig :gremgrin:
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Klart du gör.

Jag har inte några större erfarenheter från Chronopia, men jag måste tillstå att det som Rising har berättat om spelet har totalt demolerat min syn på det. Numera anser jag inte att det är ett skitspel som bara gjordes för att få in pengar. Jag anser att det är alternativ fantasy (dock inget som jag gärna kallar för DoD, men det är samma sak med Trudvang..förlåt, jag menar DoD6).
Nu har jag iallafall fått upp ögonen för spelet och skulle gärna spela det med en bra SL (spelleda det själv har jag inte tid med för tillfället). Så jag tycker helt klart du ska satsa på det, flaxis! :gremwink:

/BD, skulle ha svarat på inlägget för länge sedan, men har inte haft tid.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Re: Wow! (OT)

Både Mutant Chronicles och Chronopia är spelbara så länge man ändrat lite i världen.. MC går ju i grund mest ut på att skjuta mörkerlegionärer.. Chronopia går mest ut på att upp-och-nervända hela DoD:s fantasygenre..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som har spelat deckarnoir i MC
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Såå OT som det bara går

Jag satt just och tänkte för mig själv: "Det var minsann länge sedan Han skrev på forumet sist."! Hur osannolikt är det!
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Varför inte i samma veva nämna den goblinska släkttabellen - många gånger kan man skratta åt den :gremsmile:
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Håller med helt och hållet!
Jag och min grupp har spelat spelet minst en gång i veckan (ofta fler) sedan hösten 2001, och fortfarande tycker man att det är spännande att gå dit o spela. Men det beror kanske lite på hur man ser på spelet - det är nog inte meningen att man ska ta det på fullt allvar. Låt skämten komma, ta med humoristiska situationer men inte i ett överflöd.

Sedan måste jag hålla med om att böckerna (inklusive tilläggsböckerna) är skrivna på ett sådant sätt att de lämnar otaliga lösa trådar och inspirerande upplägg, samtiditg som de är roliga att läsa och ger en bra bild av spelvärlden.

Tillsist, Chronopia är ett rollspel och i ett rollspel är det SLs uppgift att balansera karaktärerna... ni vet vad jag snackar om, så jag behöver inte säga mer...
 

Drakan

Veteran
Joined
2 Jan 2003
Messages
10
Location
mölnlycke
Jag tycker att chronopia forstor hela drakar och demoner stammningen. Men det ar dock ett kul spel.
Ett litet tips ar att inte bara spela i staden chronopia utan anvanda dig av hela Erebaltor och ha chronopia som ett centrum for alla.
 
Top