Tjenare! Är en spelledare som har spelledit Chronopia i många år... Älskar verkligen världen och föredrar det mycket enkla systemet för att det ger plats för mycket rollspelande. Har gjort en del seriösa ändringar dock i reglerna för att få ordning på balansen i spelet. Samt få bort den känslan som man får i alla expansionsböcker (Dom här är coolast, tuffast vapen å tuffast förmågor)
Om någon är intresserad att diskutera om olika regel/världs-ändringar med mej kan ni väl posta ett svar eller två. Kan givetvis lägga upp mina ändringar om det är intressant för någon/några. Innefattar bl.a. egna stridskonster, regler för att få det att funka med karaktär som har mer än 20FV i färdigheter. Samt ett lite modifierat stridssystem med differens för att slippa att t.ex. alven med 20 i unvika alltid undviker fiendens attacker.
Om någon är intresserad att diskutera om olika regel/världs-ändringar med mej kan ni väl posta ett svar eller två. Kan givetvis lägga upp mina ändringar om det är intressant för någon/några. Innefattar bl.a. egna stridskonster, regler för att få det att funka med karaktär som har mer än 20FV i färdigheter. Samt ett lite modifierat stridssystem med differens för att slippa att t.ex. alven med 20 i unvika alltid undviker fiendens attacker.
Kan säga att jag gjort om rätt mycket i DoD-reglerna.
Det är ett rätt trevligt spel och jag tror nog det skulle kunna göras mycket bra med kampanjmiljön. Det som jag stör mig på är att allt ska vara så jädrans coolt, stort och jättetufft. Det ena ska vara ännu större, kraftfullare och mer våldsinriktat än det andra. Lite svårt att få en alldaglig miljö. Visserligen ska det ju inte vara så värst alldagligt eftersom man ska få uppleva en massa äventyr, men det vore ändå trevligt att få en blick i hur en vardag i Chronopia ser ut för den vanlige knegaren. Som det är just nu känns det mest som att alla bara går och väntar på att få sticka kniven, svärdet, yxan, den ännu större kniven, yxan etc, i ryggen på sin närmsta granne.