Nekromanti Chrome varnar mig för Krille

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
När jag försöker gå in på Krilles användare https://www.rollspel.nu/members/7 så varnar Chrome för att den har en skadlig programvara.

"Fara – skadlig programvara har upptäckts!
Google Chrome har blockerat åtkomsten till den här sidan på www.rollspel.nu.
Innehåll från medlem.spray.se, en känd distributör av skadlig programvara, har infogats på den här webbsidan. Om du besöker den här sidan nu är det mycket troligt att din dator drabbas av skadlig programvara.
Skadlig programvara leder till bland annat identitetsstöld, ekonomisk förlust och permanent borttagning av filer."

kan det vara så att Krille har en vän som har en ikon som inte är "vänlig"?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Krille said:
Det är en av mina kontakter som har en avatar som ligger på spray.
Tro inte på honom!

Krille är här för att sprida farliga rollspel och leda sin övergivna armé!
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Recca said:
Jag får fortfarande varningar av Krille.
Testa att rensa browsercachen - avatater brukar nämligen hänga kvar ett tag efter att de bytts, har jag märkt.

Übereil
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Överlag så kan man ignorera Chromes varningar. Någon har haft en dålig fil på ett webhotell (tex spray), vips så är hela webhotellet "farligt". Den är ungefär lika träffsäker som en blind revolverman under ett epileptiskt anfall.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Troberg said:
Överlag så kan man ignorera Chromes varningar. Någon har haft en dålig fil på ett webhotell (tex spray), vips så är hela webhotellet "farligt". Den är ungefär lika träffsäker som en blind revolverman under ett epileptiskt anfall.
I just detta fall kunde jag inte det. Sen så är det bra att det är fixat också, ävem om det är en löjlig varning
 
Top