Chock Chock-stuff i Fenix 6/2023

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Port Kad, The Rim
Anders Gillbring och jag har kommit överens om att jag skriver en Chock-artikel till näst-nästa Fenix. Titeln blir Utdrag ur Handbok 13. Artikeln avhandlar två eller tre onda tingestar med handouts till spelarna och särskild information till Chockmästaren. Illustratör blir Moa Råhlander som gjorde illustrationerna för min Atlantis-artikel i Fenix 2/2023; hon är arkeolog och rutinerad utgrävningsritare.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Port Kad, The Rim
Mekar på den utlovade Chock-artikeln. Två bitar kvar att skriva.

Titeln blir Arkivskåp 13: de Lavals apparat. (Nej, det handlar inte om en separator från Alfa-Laval.) Utspelas inledningsvis i Uruguay 1946, men kan spilla över till andra platser och tider.
Arkivskåp 13, ett stort, anonymt säkerhetsskåp, står i ett avsides prång i ert sällskaps högkvarter. Skåpets stålskal är förstärkt på insidan med avskärmande silver- och blyinsatser, och dess dörr har ett nyckellås och ett kodlås. Ett fåtal betrodda medlemmar får låsa upp skåpet. Några har nyckel, andra har memorerat koden; två personer krävs alltså för öppning. Strikt sekretess gäller för allt i skåpet, eftersom ert sällskap vill hålla hemligt vad ni vet, eller inte vet, om det Okändas fasor.
 
Last edited:
Top