Nekromanti chochvärde och den lilla ringen.....och mor..

ulvtand

Veteran
Nu har jag inte tagit mig tid att gå igenom alla de inlägg som kommit sedan jag var inne sist, så jag ber om ursäkt om mot förmodan detta ärende har tagits upp tidigare... om så är fallet kan någon ge mig en (flera) länk(ar) dit?

Jag hittar inte i EON III vad den lilla ringen mellan "chockvärde" och rutan är bra för...har någon annan gjort det?

en annan sak ...

varför skall bara faderns yrke spela roll i huvudnäringen?? går även döttrana i pappas fotspår ?

är även triaksamhälle patriarkiska???

Ulvtand (skall se buffy nu...)

Gastono

Hero
Om du tittar på färdigheter så ser du samma sak....
Om du tränar så kan du få ett halft poäng (en plupp i ringen).

Jag skulle kunna tro att det är något liknande med chockvärde...

Perenna

Swordsman
Jag hittar inte i EON III vad den lilla ringen mellan "chockvärde" och rutan är bra för...har någon annan gjort det?

Rollformulärsbugg?

varför skall bara faderns yrke spela roll i huvudnäringen?? går även döttrana i pappas fotspår ?

Det står väl ingenting om att det är faderns yrke, utan bara att det är ens 'familjenäring'. Man kan kanske tolka det som att den framslagna näringen är just vad rollpersonen lärt sig, mor till dotter eller far till son, beroende på rollpersonens kön.

ulvtand

Veteran
Re:nu har jag gjort bort mig....

<center>varför skall bara faderns yrke spela roll i huvudnäringen?? går även döttrana i pappas fotspår ?</center>

jag ber om URSÄKT det är mitt fel, jag har alltid läst det som "fadren fotspår" i kapitlet yrken.. jag kan bara beklaga att jag är dysläktiker och därför läser fel ibland, och tyvärr så det jag läser kommer jag ihåg ( rätt som fel...)

ulvtand

Veteran
<center>Rollformulärsbugg?</center>

nä.. det svar jag fick av CJS innan EON III släpts men rollformuläret var ute, var att det inte är någon "erfarehets ring" pga den sitter på "fel" sida om värdet ( rutan)...???

Jaggernaut

Hero
Inte den enda buggen

Sa CJS vad ringen var till för?

Det kan väl ändå vara en bugg att den ens finns med på rollformuläret. Det är i såfall inte den enda rollformulärsbuggen på de nya papperna.

Han som inte gillar alla inklämda j:n.

Perenna

Swordsman
Re: Inte den enda buggen

Han som inte gillar alla inklämda j:n.

Inklämda j:n finns väl inte i det senaste rollformuläret? Alltså det som finns i Eon III. Dessa finns i och för sig inte att köpa i block ännu, men...

ulvtand

Veteran

<center>Vem har sagt att det är erfarenhetskryss. Notera att placeringen inte är densamma som den är på färdigheter.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
</center>

ulvtand

Veteran

<center>Inklämda j:n finns väl inte i det senaste rollformuläret? Alltså det som finns i Eon III. Dessa finns i och för sig inte att köpa i block ännu, men... </center>

jo de har funnits sedan 2004-01-28 då vi började använda de nua rollformulären

Perenna

Swordsman

Jag har sett dem pa de nya som finns i butik, men tycker mig inte se dem pa det annu nyare i Eon III...

(Har lyckats fa amerikansk tangentbordsinstallning vid start, verkar dem som...)

Jaggernaut

Hero
Svävande svar

Han sa egentligen inte heller att det inte verkligen är ett erfarenhetskryss, vilket det nog inte är (erfarenhetskryss alltså).

Kunde han inte ha sagt vad den lilla ringen ska vara bra för om det nu ens är meningen att den ska vara där.

Jaggernaut

Hero

Nä inte de nyaste, de tänkte jag inte ens på.

Jag menar de fyrasidiga formulären. De är fortfarande nya för mig.