Nekromanti Chewbacca in memorial

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Han Solos vän, den ludne wookien, är död. Han dog hjältedöden i romanen Vector Prime, men det är tveksamt om jag kommer att se det som officiellt. Det tråkiga är inte Chewies bortgång, utan de nya skurkarna som närmast ser ut som något som rymt från Gigers sketchbook. Trist och tråkigt, men de hör definitivt inte hemma i Star Wars galaxen.
En invasionsflotta i all ära, men varför då inte nagaier (som i Marvels serier i ämnet) eller något mer Star Wars-aktigt.
I övrigt tycker jag om Star Wars då stämningen är som mörkast - som i Dark Empire eller Empire strikes back.
Nåja. Man kan ju inte få allt här i världen...

- Daniel

"The force is with you. Always."
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Varför kan de inte se ut som de gör ?? Vem kan egentligen beskriva hur de ser ut ?? De ser ganska kul ut, tycker jag och de passa helt klart in.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Det finns flera anledningar till att Yuzzan Vong är malplacerade:

1. De är fula.

2. De verkar ha rymt från en Giger-inspirerad film.

3. De måste ha blivit uppfunna efter att upphovsmännen desperat försökt förnya galaxen långt, långt borta.

4. De saknar all Star Wars känsla.

5. De är fortfarande fula.

Anledningar till varför de bör bytas ut till nagaier:

1. Nagaierna är definitivt mer Star Wars.

2. Nagaierna är inte inspirerade av Giger.

3. Nagaierna är coola.

4. Nagaierna är inte fula.

Ok. Klatuu är ful. Weequay är ful. Jabba the Hutt är ful. Men de är alla fula på ett Star Wars-liknande sätt.

Ner med Yuzzan Vong!

- Danjel


"The force is with you. Always."
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
nu minns jag inte riktigt, men var inte chewbacca redan typ 200år i filmerna, så han fick ju vara med ett tag ändå.
men visst är det tragiskt. jag tror visserligen att det bara var en klon som dog. det brukar vara så.
eller så vaknar Han en dag och ser en hårig sak stå i duschen och att allt bara var en dröm...
det mest tragiska är dock att det tillåts att göra så mycket skräp kring sw som definitivt saknar sw-känsla.
jag vet inte om ni läst droid-serierna...
t. zahn regerar fortfarande. han är ju bättre än herr lucas själv tycker jag.

undrar förresten om de anställt någon scripta till episode 2, så att de kan förhindra logiskaluckor...

MVH/Sol
http://www.angelfire.com/art/heartcomics
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
*snyftar*

Sorgligt, hela Star Wars persongalleri är en klippa i min tillvaro och nu säger du alltså att Chewie är död. Hoppas det inte är officiellt...

Melius frangi quam flecti
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: *snyftar*

Det är lika officiellt som någon annan Star Wars-bok (t ex Heir to the Empire). Med andra ord, Lucas bryr sig inte om vad som står i böckerna när han gör film, men andra författare gör bäst i att hålla sig till det.

Det finns förresten in intervju med R A Salvatore på <A HREF="http://www.rasalvatore.com/" target="_new">http://www.rasalvatore.com/</A> som handlar bland annat om Vector Prime och Chewie.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
"<EM>eller så vaknar Han en dag och ser en hårig sak stå i duschen och att allt bara var en dröm...</EM>"
Det hoppas jag inte. /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som är solo
 
Top