Nekromanti Check your target! I don't want any friendly fire

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
Till dess att jag har fin slipat företags reglerna (se Nivå? Nedan)
Så tänkte jag släppa lite som låg på HD och skräpade det första är

Säkra målen det finns civila i området!
Ett stort problem med strids sonen är att det kan finnas personer man inte vill skjuta (civila, gisslan, vänner)
Vi brukar göra på "dette viset" Spelaren deklarera att han tänker säkra målen och får sitt TO sänkt med 10 och kan inte agera aggressivt fram till dess att han slutar att säkra mål (låter det mycket tänk då på att det är vad spinalacceleratorn ger plus och den gör att nerv impulserna går ca 1/100 sekund snabbara, om man tittar på en klocka så går det inte ens att uppfatta 1/100 sekunder) om något mål dyker upp i syn fältet så slår man för att identifiera honom även om man inte sagt att man ska säkra målet så kan man lyckas med att se att det är ett icke mål men det är svårare(plus +Ob2T6) skjut glada cowboys skjuter oftast först och tänker sedan.

Slag mot syn+stridsvana/3
Säkrings grad Obt6:or*
Klara färger (t.ex. blåa FN västar) Ob1T6
Färger, mönster (t.ex. olika kamouflage, kläder) Ob2T6
Beväpnad (synligt vapen i handen) Ob2T6
Ansikte (krävs att man vet hur han ser ut) Ob3T6
Symboler, ringar, smycken Ob4T6

Eventuella modifikationer på grund av avstånd förekommer
Ett fummel så tror man det motsatta, blir man beskjuten av målet så får man alltid skuta tillbaka

Nu finns det ju också massa cyber teknik som kan underlätta
Målanalysator kortar ner tiden att identifiera så TO minskar bara med 5

Måligenkänning ger en Ob1T6 lättare för saker som är inlagda i systemet

Målidentifikation se Målanalysator båda tillsammans ger original TO Tänk på att den bara kan användas om alla icke mål bär ID-transponder om man går in med inställningen att det finns vi (med ID-transponder) och dom så gäller +Ob2T6 om några andra icke mål dyker upp

Vapen med tillbehöret M (Målidentifikation) bara att hålla in avtryckaren är det en vän med ID-transponder så låser sig vapnet vanligt vis så har inte gisslan någon ID-transponder (något att tänka på) det finns dock rykten om en modifierad IFF system som är direkta motsatsen till det normala alltså det går bara att skuta om man får en signal från målet, ryktet började med att man upptäckte att före detta fångar hade fått sändare inopererade under fängelse vistelsen.


Den andra är
Jag älskar automateld (speciellt i filmer där exakt allt som kan splitras flyger i miljoner bitar av skurkarnas kulor)
För att även få Rp att vilja använda automateld annat än då dom har kört upp pipan i röven på skurken så har jag lagt till TO ändring även där
För automat eld så höjs TO med +10 ingen kontrollerad en meters eldson här inte, ska vara minst 1 meter extra på vardera sida om målen (en skurk = 3 meters eldson , två skurkar med tre meter mellan sig 6 meter eldson tog gubbana som en ½ meter) detta symboliserar att man börjar trycka in avtrykaren för tidigt och sveper förbi målet

Meja (ja inte artisten utan det som är känt som ner hållande eld ) ger +20 i TO


Om ni tycker att det är bra Använd det ,om inte låt bli! men kommentera vad det är som är dåligt eller bra så kan vi kanske tillsammans kan fixa en bättre variant, men ett så pass realistiskt rollspel som Neoteck ska föreställa så ansåg jag att någon typ av "friendly fire" system borde finnas då spelarna oftast bara blir sur om SL bestämmer att det blev så
Deminus som skänker sin visdom till nätet
Om någon vill lägga upp detta meddelande på sin hemmsida så gärna för mig låt mig bara
 veta det (bostar mitt ego av att veta att något av mig kommer att finnas kvar till om värden :gremwink: /images/icons/crazy.gif
 I samband med atickeln hänvisa att det var jag Deminus som skrev det (något att visa för barnbarnen någon gång ) /images/icons/wink.gif

om Neogames vill använda det se punkt 1 men då tillkommer också ett krav på att det inte försenar ofensiv./images/icons/tongue.gif
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Deminus on 2001-05-30 22:20.</EM></FONT></P>
 
Top