Nekromanti Charmskola?

G

Guest

Guest
Ide dragen från tidigare tråd om korv och romantik (ja vissa kanske till och med tycker korv är romantiskt).

Nej jag kan ingenting om charm, förutom att det då är chalmers arbets marknads dagar, jag tänkte snarare att sådana personer som vet skulle hjälpa de som inte vet, synvinkel spelar ingen roll, det kan vara både vad du tycker är charmigt och vad du har för erfarenhet av vad folk verkar tycka är charmigt.

/Zorbeltuss, som vet var jag bor, fortfarande.
 

rks

Warrior
Joined
7 Mar 2004
Messages
227
Location
Stockholm
En person som är intresserad av den hon/han talar med är charmig. Därmed: intressera er för den ni vill bygga relation med/sexa med eller vad ni nu har för syfte med charmen.

Var en aktiv lyssnare - man behöver inte nödvändigtvis diskutera om sig själv hela tiden. Ställ fördjupande frågor "är det så? hur kändes det? varför hände det?". Smörigt - kanske, men vägen till framgång... :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Popularitet i fyra enkla steg:

1. Try to agree with people's opinions (similarity enhances attraction) but make it credible (a) by balancing agreement on important issues with disagreement on trivial issues and (b) by balancing forceful agreement with weak disagreement.

2. Be selectively modest (a) by making fun of your standing on unimportant issues, and (b) by putting yourself domn in areas that do not matter very much.

3. Try to avoid appearing too desperate yor others' approval. Try to get others to do the strategic self-presentation for you and, if it is left up to you, use the strategy sparingly and do not use it under conditions where it would be expacted.

4. Basking in reflected glory really does work. Make casual references to your connections with winners, and only make links with losers when such links cannot be turned against you.

Sammanfattningar baserade på Jones E. E, (1990) Interpersonal Perception.
Manipulativt, va? :gremsmile: (Inte så romantiskt, förstås)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad jag tycker är charmit....
Det kan var någons lilla egenhet som sätter karktär på personen. Att man har "det", alltså nått som man inte kan förkalra...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Basenanji är skojfrisk!

Jag tror att det är bra att aldrig byta åsikt om något- då kan din flirt tro att du inte vågar ta ställning.

Det är bra att bli riktigt stenpackad på den första dejten- då kan din flirt få en inblick i hur bra du kan partaja samtidigt som det kan vara kul för din flirt att få visa sina omhändertagande sida när du spyr oupphörligen. Kul att ¨å vara aktiv på dejten liksom.

Prata själv hela tiden så uppstår aldrig någon pinsam tystnad. Det är bra om du pratar om dig själv, för det är enda den person du känner bäst.

Försök att glorifiera dig själv så mycket som möjligt. Det visar att du vågar vara ärlig vad egenkärlek beträffar. Kom ihåg att ingen kan älska dig om inte du älskar dig själv först!

Din flirt är utbytbar- visa det genom att nonchalera hans/hennes kommentarer eller prat om sig själv. Din flirt gillar med all säkerhet "mystiska män/kvinnor"- alltså kan du visa dig härligt mystisk istället för att lyssna på vad din flirt har att säga. Det är de svårfångade som är mest populära, kom ihåg det!

Din flirt kanske har ansträngt sig inför dejten- visa att du minsann inte dansar efter någon annans pipa bara sådär genom att komma till dejten i smutsiga kläder, oborstat hår och svamlandes om något obskyrt rollspel.

Om din flirt säger sig gilla något- våga visa hur självständig du är genom att racka ned så hårt och våldsamt som möjligt på det! Nöj dig inte förrän du är alldeles säker på att din flirt har bytt åsikt.

Tja, sen har du lätt "halva inne!"

/Basenanji. Oskuld, singel och STOLT!
 
Top