Nekromanti Charassist 2.0

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
(Okej, det blir en dubbelpost. Men det rör ju faktiskt båda spelen, liksom...)



Då var det klart!

Ett år senare än jag först tänkt

Äh, fan. Får väl skriva sån däringa presentation igen då

Charassist är ett Windowsbaserat program för att skapa rollpersoner till Eon (alla versioner) och Neotech 2 utan att för den delen ta bort skaparglädjen som dessa båda spel har när man skapar en rollperson. Inte riktigt en rollpersonsgenerator utan snarare ett virtuellt rollformulär. På så vis behöver du fortfarande en grundbok och tärningar när du gör en rollperson. Detta är alltså version 2.0 och denna version innehåller nyheter som att karaktärer sparas ner till en fil istället för myriader samt Eon 3-"stöd".

Min ovana trogen är programmet inte helt betatestat. Jag ville helt enkelt få färdigt programmet och orkade knappast arbeta mer. Jag har nämligen en hel del andra saker jag vill arbeta med, och just nu har Charassist blivit lite som en propp som jag känt mig tvungen att få färdig innan jag går vidare. Det beryder inte på något sätt att jag övergivit programmet, jag kommer fortsätta att uppdatera det allteftersom det behövs och jag känner mig manad att göra något nytt. Och låt oss nu hoppas att det inte går över ett år mellan uppdateringarna :gremwink:

Charassist 2.0 finns nu alltså att ladda hem från den nya hemsidan, http://golnar.net

Varsågod!
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Snyggt jobbat!

Har inga direkta synpunkter på programmet ännu men hittills ser det jättebra ut! Som sagt, bra jobbat! Och faktiskt - den som väntar på nåt gott.... :gremwink:
 
Top