Nekromanti Character Generator?!

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Jag laddade hem den eminenta karaktärs generatorn från wizards of the coast www.wizards.com till Advanced Dungeons and Dragons, och den funkar väl fint. Problemet är bara; det är ju bara ett demo, alla funktioner finns ju inte med osv. Jag har uppdaterat till v 1.2 men sen när man tittar på tillverkarens hemsida www.fluidnet.com möts man av följande text:
Please direct your questions and commments to webmaster
Copywrite 1999 Fluid Entertainment. all rights reserved.
Modified June 14, 1999.
If you can read this, you're driving too close.


AARARARAGH!!/images/icons/mad.gif /images/icons/mad.gif /images/icons/mad.gif
Gissa om man blir sur! Kommer det att släppas en full version av generatorn eller har de lagt ned det projektet helt?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Enligt uppgift så har den fulla versionen av chargen (Master Tools) gått in i betatest, eller så har de i alla fall valt betatestare. Master Tools-projektet har varit genom sju sorger och åtta bedrövelser, ändrade projektplaner, skumma saker gällande rättigheter, så frågan är om det kommer att komma ut överhuvud taget. Annars finns det tredjepartsgeneratorer - jag har hört att PCGen ska vara rätt bra, det finns säkert en länk till den någonstans på www.d20reviews.com.
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Hmm efter mycket om och men lyckades jag ladda ner PCgen som du sa. Dock är jag i skolan nu och det är där jag har programmet. Grejen är bara; Jag får inte igång det! Det står att det är skrivet helt i java och att alla datorer som klarar Java 1.3 ska kunna köra det. Nu kan jag ingenting om java så jag vet inte om skolans datorer har Java 1.3.
Men jag kanske kan få igång det på min dator hemma om du förklarar hur man gör för att sätta igång det.
Vad jag vet om java är ungefär: Man kan göra coola saker till HTML i java (dvs applets) men jag förstår inte hur man ska få igång programmet?!

Hilfe!! /images/icons/thinks.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Java är ett programmeringsspråk som har stora likheter med C++. En liten egenhet hos java är att man inte kompilerar programmen direkt till maskinkod, utan till något slags mellanting som sedan körs i en så kallad "Virtual Machine" (mjukvara på varje plattform som är gjord just för att köra java-program). Detta har nackdelen att java blir rätt slött, men å andra sidan har det fördelen att man kan köra samma program både i MacOS, Windows och Linux (och en massa andra plattformar också, så länge det finns en Java Virtual Machine till dem).

Det är alltså en "Virtual Machine"-programvara du behöver för att köra PCGen. Det borde finnas en länk till en dylik på samma länk som PCGen, eller så kan man gå hit och ladda ner JREn (Java Runtime Environment) för relevant plattform.
 

Clas

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
71
Location
Göteborg
Det här med Master Tolls är ju lite exeptionellt för ser man på ex http://www.d20reviews.com/Eric/3eelectronic.htm, alltså EN-World, så hittar man mängder av verktyg som redan nu klarar av betydligt mer än vad Master Tools kommer att kunna fixa.
Frågan är hur många som kommer att köpa något som är sämre än det man kan få på nätet gratis?
Och köper ingen, så blir det ingen utveckling. I det här fallet tror jag att man måste förlita sig på det som andra sprider via nätet. För WoTC är loppet redan kört.
 
Top