Nekromanti Chaosets barn

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
"Alla namn här är från olika serier, filmer eller spel. "Chaosets barn" kommer alltid att vara ett rollspel som jag kommer spela med min grupp, och kommer därför inte att finnas till för allmänheten (Mer än om jag lägger upp det här)"

Chaosets barn, är ett rollspel jag har i åtanke. Det utspelar sig i världen Reglora, en värld där saker och ting har börjat går utåt. Reglora har 4 olika astralplan.

Världen
Reglora är en värld som liknar våran, men bara det att alla kontinenter sitter ihop, förutom några små öar utanför kusterna. Vädret är ungefär som här på jorden. Befolkningen är uppdelad i fyra raser: Människor, dvärgar, alver och Anubisar. Människor finns det i stort sett överallt, och de är uppdelade i ett flertal olika under raser.
Dvärgarna bor i bergen. De är uppdelade i 3 olika klaner, som var och en härskar över olika bergskedjor. De i norr, de i söder och de i väster.
Alverna bor i de vidsträckta skogarna i öster.
Anubisar, Anubis folk, bor i öknen i söder, bortom bergen.

Det finns ett språk som kallas "Det gamla språket" ( För enkelhetens skull Engelska) som är språket som de gamla pratade, de som fanns innan gudarna, men som försvan kort före att gudarna kom.

Vapnen är ungefär som normal fantasy, det vill säga, svärd, pilbågar m.m. men inte kanoner och sånt.

Astral planen
Det finns fyra astral plan. På det första astral planet bor Regloras befolkning. Andra astral planet är i princip tomt ( Måste komma på något att hålla här, förmodligen blir det olika elementära saker). Och i tredje astral planet bor de mest fruktade av alla, Demonerna. I det fjärde astral planet är bara en twistad verision av Reglora, där de underligaste varelserna bor, och ett stort mörker har börjat bre ut sig.

Historian

Gudarna hittade världen flyttande. De sex gudarna, Thoth (Ljuset) Asgaroth (Jorden) Kelmaret (Luftens) Belas (Vattnets) Thame (Eldens) och Anubis (Mörkrets gud)(Ja, vissa av namnen är från egyptiska gudar, men de ser inte ut, beter sig inte som de egyptiska(Förutom anubis ofc)såg namnen i ett gammalt Morden i midsumer avsnitt och tyckte de lätt awesome ^^) skapade sig varsitt folk, alla förutom Thoth. Asgaroth, jordens gud, skapade dvärgarna, de-som-lever-bland-bergen. Kelmaret, luftens gudinna, skapade människorna. Belas, vattnets gudinna, skapade alverna, det fagra folket. Thame, förstörelsens gud, skapade demonerna. Åren gick, och det var någorlunda fred, gudarna vandrade bland sina underståtar, men freden var på väg att få ett tvärt slut. Thame skapade i hemlighet en ny ras demoner, Valheruaner ( Kriget om rämnan, Raymond E Feist) Men, något gick snett. Valheruanerna bröt sig loss från Thames kontroll, och genom att dra näring från själva gudarnas närvaro, blev de starkare och starkare. Thame, skamsen över vad han hade skapat, gick till Thoth, ljusets gud, och berättade. Thoth insåg genast allvaret i detta, och skickade efter sina bröder och systrar. Med gemensam kraft förkastade gudarna Valheruanerna till det fjärde astral planet. När gudarna fick veta om att Valheruanerna blev starkare av gudarnas krafter, bestämde dem sig för att lämna Reglora, eftersom Valheruanernas krafter var för stora att slå till mot. De valde ut varsin, i brist på annat, guardian från sitt folk för att skydda Reglora. Thoth, som inte hade något folk, bad sin yngre broder Anubis att stanna kvar och beskydda ingången till det fjärde astral planet. Anubis, som älskade sin broder mer än sitt eget folk, gjorde som Thoth bad honom. Hans folk vandrade med honom till The sun Desert.Nu har en ensam Valheruan ställt sig upp igen. En Valheruan med namnet Chaos.

Magi
Magi är utbrett, men inte alla riken acceptera det. Som magi system kommer jag använda utmattning system, det vill säga att en magi tar energi från magikerns kropp. En dåligt formulerad magi kan dra så mycket energi att den dödar magikern om han inte har kontroll över den.



Det jag undrar är om någon vänlig själ där ute skulle kunna hjälpa mig med, tja, komma på saker som de själva skulle vilja se i ett fantasy rollspel, och som skulle kunna göra detta till något roligt för de i gruppen.

Det är första gången jag lägger upp något sånt här på ett forum, så jag vet inte om det är för kort eller för långt, för mycket information eller för lite, eller om det är för lite information som är av någon betydelse eller för mycket som inte har någon information alls för andra.
 

Kräkla

Veteran
Joined
23 Dec 2009
Messages
137
Hej!

Jag fattar inte riktigt hur astralplanen fungerar? Är det så att hela världen ligger på ett astralplan eller är det som det verkar att alla varelserna i världen har flyttat från den till det första astralplanet? För mig ialla fall så är astralplan nånting som ligger utanför världen.

Också, det är väldigt mycket om gudarna och inte så mycket om nåtannat i dethär inlägget, jag vet inte om det är det som är det viktiga? Annars så skulle jag nog berätta mer om hur själva världen är och vad man ska spela och så.


Eftersom du frågade vad vi vill se i fantasyspel så kan jag länka till min tråd om min kampanj, den hittar du här: Kräklas kampanj.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Astral planen är olika spegelbilder av Reglora. I första astral planen, som är den "riktiga" Reglora, bor människorna, alverna, dvärgarna, anubisar och alla djuren i princip. I andra astral planet, bor elementen och i tredje demonerna. De olika astral planen kan inte se de andra, men varelserna i alla astral planen kan flytta sig till de andra astral planen med hjälp av magi.

Anledningen till att jag skrev så mycket om gudarna är att det är själva grundstomen i rollspelet, och att jag inte har kommit på så mycket utöver det.
 
Top