Nekromanti Chadarians Hopp

T-RED

Warrior
Har under en längre tid nu försökt luska fram mer information om Chadarians Hopp.
Ashariens största stad med mer än 11000 invånare men det enda jag hittar är kanske totalt ett A4 med lite information om biblioteket och de två magiskolorna. Varför är just Chadarian så stort?
Finns det någon som har lust att dela med sig av egna idéer, äventyrsupplägg eller vad som helst som rör en gigantisk stad?

Gastono

Hero
Hoppas du har läst Geograficia Mundana sid 18 för där har du endel grundläggande information...

Varför det vuxit sig så stort...
Jaaa, det är en hamnstad vilket medför bra handelskontakter och liknande....
"... gör staden i princip ointaglig." kan man hitta i texten så anfall har inte dragit ner populationen märkvärt antagligen + att folk gillar säkerhet vilket staden har i allra största grad.

Som du sa... storslagna bibliotek och magikerakademier och liknande drar antagligen till sig mycket folk....

Jaa annars får du använda din fanasi om du vill brodera ut staden mm för ditt spelgäng (?) eller liknande.

Ha det trevligt och lycka till!

T-RED

Warrior
Jodå jag har läst på vad jag har kunnat komma över allt ifrån geografica mundana till asharien soldarn men tycker mig sakna en massa...
Vad jag nog igentligen vill få fram var nog mer matrial allmänt om staden kanske någon sitter på en beskrivning av ett badhus? en gladiator arena eller bara en berättelse om när spelgruppen tog sig ett stop öl på den där krogen nere i hamnen innan de seglade vidare till takkalor.
Vilka är det som styr i staden förutom jarlen vilka sitter i rådet finns det några andra handels hus än de 2 som finns beskrivna i asharien soldarn?

Gastono

Hero
Jaha lite mer exakt info... okej
Jag tror inte det finns utgivet så jag tror nog att du får använda din fantasi.

Får jag fråga... vad skall du ha infon till? är det till äventyr eller för att stilla din lust att lära och kunna eller är det en kompis som vill veta?

T-RED

Warrior
Tjaa förhoppningsvis är det för att kunna lägga ett längre äventyr i staden men om inte annat så för att stilla min nyfikenhet. Försöker att sammla ihop informationen för att kunna återge en större helhet på sidan vars länk återfinns här nedanför...

Pendragon

Swashbuckler
Augh! Särskrivning! (ANT)

Trevlig sida, men särskrivningen på titeln sticker i ögonen.

/Joel - lättstött

T-RED

Warrior
Re: Augh! Särskrivning! (ANT)

Sorry jag får helt enkelt ta och ändra det...
Undrar om det inte var du som påpekade det förra gångn också drygt ett år sen ändrade det dock då men glömde det lika snabbt när jag omdesignade sidan.

Pendragon

Swashbuckler

Undrar om det inte var du som påpekade det förra gångn också drygt ett år sen ändrade det dock då men glömde det lika snabbt när jag omdesignade sidan.
Mycket möjligt att det var, jag är nämligen en obotlig gnällspik. :gremwink:

/Joel

Gastono

Hero

hahaha

Ajja lycka till med det och du kan fråga på något privat forum eller liknande hemsida mm för jag tror att någon vet/tror/har förslag om chandrias hopp.

Lycka till

Greven

Veteran
Om du vill ha längre äventyr i stadsmiljö så kan du ju köpa boken Jarla. där finns det ju massa fakta om staden jarla. och om du inte vill spela i jarla så kan du ju "döpa om boken" till Chadrians hopp och använda informationen i jarla till chadrians hopp.

men det är ju bara ett förslag

Carl Johan Ström

Swordsman
I den kommande romanen 'Stormens vandrare' så kommer C.H. att figuerar på ett radikalt sätt, kanske inte så mycket rent textmässigt, men ändå radikalt... :gremlaugh:

MVH
Carl Johan