Nekromanti Cell!!

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Är det inte nån mer än jag som snart vill se ett nytt rollspel av cell?!
Jag tycker att de har lyckats så bra med gemini så att dom borde kunna göra ett till rollspel som var lite bra eller kanske bättre.
Jag tycker iaf att det skulle vara kul om det kom lite nya rollspel(ser fram emot DoD6).

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Jag tycker åtminstone att de borde publicerar de utlovade modulerna till Gemini.


/Korp
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Ja, och höra av sig. Om de inte tänker arbeta med Gemini mer kunde de iaf säga det här på listan istället för att bara tiga om allt.

[Hobert]
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,011
Location
Umeå
Enligt uppgifter så jobbar de tydligen arslet av sig, och kollar man på deras hemsida (där de har planeringar för spel uppe) så verkar det stämma.
Men jag anar att de tar sig vatten över huvudet, kan de verkligen klara av utgivningen av alla dessa spel? Det är bättre om de gör färre, men bättre produkter. Två moduler är lite och de borde göra mer för att få till ett spel som ska hålla sig länge...

Månadsbrev tycker jag inte att de ska nämna på sin sida, för det känns som om det var åratal sen man fick något sådant.

- Zire
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Jag tyckte att jag hörde att Cell inte skulle göra fler rollspel någonsin igen. Det där med hemmsidan kan du glömma.
Den har dom haft i snart 1 år eller mer. men det händer inget nytt där iaf inte av det jag har sett.
Men Ronin verkar lovande...

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Jag tycker de borde fortsätta med Gemini. Det är inte som om de uttömt alla dess möjligheter i modulform, precis.

/Horus
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Det kan jag hålla med om, men det är inte "vi" som besstämmer det. Men jag skulle kunna ta mig ett snack med Johan och se vad jag kan göra åt saken. Eller iaf säga åt honom att det borde släppas fler moduler till gemini. Precis som Horus sa här nedanför, så är inte gemini direkt uttömt men modul för o.s.v

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,011
Location
Umeå
GIVIT UPP?!!?!

Jaha... Det var ju trevligt av Cell att strunta i oss på det viset..
Är det meningen att vi ska ge ut moduler eller :gremsmile:?
Fan!(ursäkta) Hur kan de göra så? Har de ingen skam i kroppen? Jag som hade hoppats på att de skulle kunna bättra sig och ge ut lite mer moduler, få Gemini och växa, bli lite grann av eliten inom Dark Fantasy och en stolthet för Sverige...

- Zire, ingen kan man lita på..
 
G

Guest

Guest
Ah, trevligt... Eftersom det verkar som om du har en lina in till Cell pojkarna så kanske du borde "utnyttja" den...


//J



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Re: GIVIT UPP?!!?!

Jag vet inte om det är 100% sant att dom ska sluta, men Johans (cells skapare) lillebror ( min polare) sa det till mig...men det kanske blir ändringar på det (får vi hoppas)
Men som sagt, kanske han lurade mig eller nåt men jag tror inte det ( vem vill luras om en sån sak)??

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Ja, eller göra nåt åt hemsidan och skicka ut ett nyhetsmail eller nåt, har ju inte hört av människorna på år å dar.
Håller dom på fortfarande?. Skulle vilja se lite nya moduler till Gemini iaf...


[ Mvh Jonas Carlsson - http://www.carnalgrief.net ]
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: GIVIT UPP?!!?!

Kan du bekräfta sanningen i det så vore vi tacksamma. Och om det stämmer att de ger upp, i så fall försöka ta reda på vad de tänker göra med rättigheterna till Gemini.

/Johan - Som mycket väl kan tänka sig att skriva moduler till Gemini när väl alla operationer med mera är över.
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Pucko!!

Är du trög?! Vi snacka ju om att dom kanske inte kommer att göra mer saker som har med rollspel att göra.
Ni grisodlare alltså...

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Re: GIVIT UPP?!!?!

Jag kan komma med sanningen om ca 1 vecka... då får vi veta hela sanningen och inget annat...

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Re: Pucko!!

Pucko på dig själv du!. Bara för jag inte läst igenom hela tråden. Jag var bara mest irriterad för att dom inte har
gjort någe liv av sig på år å dar bara.. sådeså.. *stolt grisodlare*


[ Mvh Jonas Carlsson - http://www.carnalgrief.net ]
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Förlåt!!

ok...jag ber om ursäk för att jag kallade dig för pucko.
Men jag tycker att det kan vara bra om man läsre tråden innan man börjar svara en massa dumma och obegripliga (inte i detta fall) svar!

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
Du skulle väl kunna tänka med hjärnan, tror du verkligen att Cell bryr sig om 20 stycken ungar på ett rollspelsforum?
Dom har nog mycket bättre saker för sig...

Oskyldigt anklagad...
/Tusse-san
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
Precis som jag sa förut tror jag inte att varken cell eller Johan skulle bry sig om att 20 ungar på ett forum vill ha fler moduler.
Ni förstår om 20 personer köper en modul ger inte särskilt mycket pengar till företaget.
Men nu har ju Stefan sagt att de ska fortsätta, så då gör dom väl förmodligen det.

Men bara så att ni vet tror jag inte att dom bryr sig om en massa tjat!

Oskyldigt anklagad...
/Tusse-san
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
Re: GIVIT UPP?!!?!

Jo, jag har sagt att dom ska sluta göra nya rollspel, men jag har inte sagt något om modulerna...

Oskyldigt anklagad...
/Tusse-san
 
Top