Nekromanti celifarien kampanj.

generalwinter

Veteran
Joined
23 Jan 2011
Messages
39
Location
vännäs
hej jag håller på at fundera på kampanj i celifaren några som har några roliga ideer vad man kan hitta på...

ska bla intrudsera krutet och muskiduder i eon.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Frågan är snarare vad du inte kan hitta på...

Det är jättesvårt att ge några tips när man inte vet om ni kommer att spela intrigerande husfurstar, ärrade legoknektar eller soldiska gästarbetare. Vad för slags idéer är det du är ute efter?

EDIT: Store Cirza, jag postar i en tråd om äventyr i Cirefaliska samvälde utan att nämna rasbiologer! Skandalöst!

Vad det än är för äventyr, inkludera cirefaliska rasbiologer och en resa till Stora arkipelagen.
 

generalwinter

Veteran
Joined
23 Jan 2011
Messages
39
Location
vännäs
ja funderar på att det är sabriska armensom hyrt in ett par legoknektar fårn lite oliak ställen för dom har hört ryktesvägar att celifariern ahålelr på att foska på någon som skulel kunna ge stora fördelar i ett möjligt krig allstå... muskidunder.... och sabriska armen vill ju inte bli i hopkoplad med denna lilla hemliga exprition...
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Nu gjorde du ju jobbet mycket lättare! (men korrekturläs gärna dina inlägg, det blir lite jobbigt att läsa ibland...)

Tänk på att det första man gör med krut är kanoner, och eftersom det ska handla om Consaber vs. Samväldet kommer såklart flottan att vara mycket intresserad, eftersom flottan är cool. Eftersom sabriska flottan inte vill vara direkt inblandad, ersätt med pirater :gremwink:

Du vill ha med

*Tokiga cirefaliska alkemister med vansinniga, inte så lite rasistiska idéer om en bättre världsordning styrd av cirefalier, som helst ska inledas med att en armé av muskedunderbeväpnade cirefaliska soldater återtar den där upproriska gamla kolonin Asharien

*Hemliga laboratorier på avlägsna djungelöar i Melorion (eller möjligen avlägsna bergsdalar i Gordrion)

*Den tirakiske alkemist som var den kom på grundreceptet för krutet som används, och nu hålls fången på någon av sagda hemliga baser

*En massa andra icke-cirefaliska alkemister, metallurger, ingenjörer etc. som "anställts" för att arbeta på projektet, men nu har blivit för farliga eftersom de vet hemligheterna bakom kruttillverkning och vapendesign etc.

*Intelligenta och karriärinriktade cirefaliska alkemister som tar all cred för framstegen som görs i utvecklingen av krutvapen

*Interna bråk mellan staterna i cirefaliska samväldet om exakt hur och av vem som de nya vapnen ska användas.

*En testskjutning med en ny kanon mot en gammal slup till havs, för att demonstrera det nya vapnets förödande effekter, som följs av att kanonen exploderar på det andra skottet och tänder eld på skeppet den står på.

*Krutvapen som exploderar rent i allmänhet. Brännande av krutförråd och förråd med roliga alkemiska ingredienser som ger lågor i roliga färger. Tillfångatagna alkemister som utrustar rollpersonerna med primitiva, krutbaserade brandbomber. Explosioner och eld fungerar alltid :gremwink:

*Tirakiska kapare, som rollpersonerna får hyra in för att ta dem till ön med det hemliga labbet.

Spoiler Legender & Hemligheter m.m.

Har du tillgång till rätt moduler är det ju nästan obligatoriskt att ha Zaral Zargon och Sällskapet med på ett hörn eller tre också.

Följande spår kan leda rollpersonerna rätt:

*Rykten om hemliga transporter av olika varor till hemliga platser ägda av den cirefaliska flottan. Bryter de sig in i det utpekade, av marinkårssoldater bevakapde varuhuset upptäcker de att transporterna innehåller alkemisk utrustning och massa spännande alkemiskt material som svavel, salpeter och mer exotiska grejjer. Stjälande av bokföring kan ge extra info. Avsluta med en maffig varuhusbrand med påföljande explosion.

*Stölder av loggböcker från flottans skepp för att ta reda på var det hemliga labbet ligger.

*Rykten om en man som är på flykt från cirefaliska agenter i gästkvarteren. Det är en av de alkemister som cirefalierna lurat till sig, som lyckats fly från labbet och nu gömmer sig bland sina landsmän i gästarbetarkvarteren, jagad av agenter beväpnade med såna där cirefaliska pistolarmborst med giftiga pilar (se Vapenmästaren).

*Ett försök att infiltrera det hemliga och mycket otillgängliga och välbevakade labbet, såklart, vilket avslutas med mycket eld och explosioner. Rollpersonernas slup sänks eller bordas på väg till ön och de måste simma iland och klara sig ur den situationen. Kom ihåg att vi talar djungel :gremwink:
 

generalwinter

Veteran
Joined
23 Jan 2011
Messages
39
Location
vännäs
hm... konstigt det måste nog vara min dator som är kosting för när man trycker på längen går det bara till 361 kb sen avbryter han den...
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Samma för mig, och jag har inga som helst problem att tanka andra saker.
Nerladdningen avbryts efter 369390 byte, rätt udda.
 

Hrimfar

Veteran
Joined
23 Aug 2010
Messages
124
Location
Skåneland
generalwinter said:
hm... konstigt det måste nog vara min dator som är kosting för när man trycker på längen går det bara till 361 kb sen avbryter han den...
Märkligt, jag kan inte heller ladda hem min egen fil. Slutar på 369 kb för mig också...

Någon som har ett förslag på var man kan ladda upp någonstans i stället?
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Hrimfar said:
generalwinter said:
hm... konstigt det måste nog vara min dator som är kosting för när man trycker på längen går det bara till 361 kb sen avbryter han den...
Märkligt, jag kan inte heller ladda hem min egen fil. Slutar på 369 kb för mig också...

Någon som har ett förslag på var man kan ladda upp någonstans i stället?
Dropbox brukar fungera bra till det, där finns det en public folder som man kan dela ut adressen till filer i.
 
Top