Nekromanti [Celest]Vilka xenos får era hjärtan att ticka!

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag håller på att skriva ett Rymdopera/Sci-fi spel och behöver hjälp med mina rymdvarelser. Så folk får gärna skriva era favorit aliens och varför dom är det!

Snart kommer jag släppa det jag har skrivit till allmänn beskådning!
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Narn: De fungerar - visserligen beskrivs deras psyken som kalla och grottliknande, men det jag tycker att jag kan se av dem, är att de är logiska, högstämda och intellektuellt-ideologiskt orienterade. Sedan att de kombinerar detta med en våldskultur, och har utvecklat en enorm brutalitet på grund av sin höga tålighet må vara hänt. I sig gör detta klichén intressantare när jag tänker efter. Mighty-glacier-intellektuella är inte helt vanliga.

Ooud: Välvilliga chtulhuider med ett hivemind. Good People som tenderar att plocka upp personligheter från förbipasserande.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Ödle- eller ormmänniskor med glasbubbelhjämar!
Bevingade apvarelser med blå ansikten!
Något benigt/senigt och lite spinkigt á la District 9 eller kroot från 40K!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tell said:
Narn: De fungerar - visserligen beskrivs deras psyken som kalla och grottliknande, men det jag tycker att jag kan se av dem, är att de är logiska, högstämda och intellektuellt-ideologiskt orienterade. Sedan att de kombinerar detta med en våldskultur, och har utvecklat en enorm brutalitet på grund av sin höga tålighet må vara hänt. I sig gör detta klichén intressantare när jag tänker efter. Mighty-glacier-intellektuella är inte helt vanliga.

Ooud: Välvilliga chtulhuider med ett hivemind. Good People som tenderar att plocka upp personligheter från förbipasserande.
Ooud är verkligen skit coola. Hade helt glömt dom. Något liknande kommer definitivt vara med.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,495
Bugs/Xenomorphs/Tyrannids: Insektsliknande horder som blöder syra och har biologiska vapen. Anpassar sig efter taktiker och vapen som används mot dem.

Borg/Replicants/Skynet: Galen AI som tar över andra system och gör dem till en del av sig själv. Kan vara coolt om de tar över människor också men det är inte nödvändigt.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
God45 said:
Bugs/Xenomorphs/Tyrannids: Insektsliknande horder som blöder syra och har biologiska vapen. Anpassar sig efter taktiker och vapen som används mot dem.

Borg/Replicants/Skynet: Galen AI som tar över andra system och gör dem till en del av sig själv. Kan vara coolt om de tar över människor också men det är inte nödvändigt.
Du kommer bli väldigt nöjd. Dock med en twist. Ska skicka över mina grundtankar till dig när jag har kommit hem.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,495
Cassius said:
God45 said:
Bugs/Xenomorphs/Tyrannids: Insektsliknande horder som blöder syra och har biologiska vapen. Anpassar sig efter taktiker och vapen som används mot dem.

Borg/Replicants/Skynet: Galen AI som tar över andra system och gör dem till en del av sig själv. Kan vara coolt om de tar över människor också men det är inte nödvändigt.
Du kommer bli väldigt nöjd. Dock med en twist. Ska skicka över mina grundtankar till dig när jag har kommit hem.
Nice :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Shantor från Fading Suns!





Haha, vad fan tänkte de där? :gremtongue:

Skämt åsido är Vaylen från Iron Empires jävligt coola.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag gillar långa slanka varelser med androgyna utseenden och svarta ögon (alltså hela ögonen). De är bleka och rör sig gracilt. Basically är de onda alver med extrem-logisk intelligens, psykopatämnen typ. Antingen är de antagonister och då har de antagligen jättefet tech-level eller är psioniker alternativt magiker om det är den typen av sci fi som tillåter sånt. De kan också spela rollen som ett utdött släkte som Rollpersonerna kommer i kontakt med och då uppdagar en saga kring de här varelserna. Den berättelsen kan tjäna till för att boosta läbbfaktorn för de egentliga protagonisterna, en ras som erövrade dem och nu hotar "människorna" eller vad nu protagonisterna är för nåt.

Lite cliché, det erkänner jag. Men jag skulle bortse från clichén för att det är så coolt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
RasmusL said:
Shantor från Fading Suns!





Haha, vad fan tänkte de där? :gremtongue:

Skämt åsido är Vaylen från Iron Empires jävligt coola.
En hästras! Lol.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Recca said:
Jag gillar långa slanka varelser med androgyna utseenden och svarta ögon (alltså hela ögonen). De är bleka och rör sig gracilt. Basically är de onda alver med extrem-logisk intelligens, psykopatämnen typ. Antingen är de antagonister och då har de antagligen jättefet tech-level eller är psioniker alternativt magiker om det är den typen av sci fi som tillåter sånt. De kan också spela rollen som ett utdött släkte som Rollpersonerna kommer i kontakt med och då uppdagar en saga kring de här varelserna. Den berättelsen kan tjäna till för att boosta läbbfaktorn för de egentliga protagonisterna, en ras som erövrade dem och nu hotar "människorna" eller vad nu protagonisterna är för nåt.

Lite cliché, det erkänner jag. Men jag skulle bortse från clichén för att det är så coolt.
Ja, alltså det är jävligt awesome, men jag försöker undvika rymd-alver(alltså smarta, gamla, androgyna och magiska). Mest för att det alltid finns med.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,495
Cassius said:
Vad finns det för coola styrelseskick då?
Teokrati är fantastiskt! Ge dem en konstig utomjordisk gud att lyda. Det kan vara en supermäktig Alien av en annan art igen som leder dem och lurar dem, det är coolt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ett awesome alternativ som bygger utseendemässigt lite på samma princip som mitt förra förslag är att sno de genomäckliga Srancerna från Scott Bakkers böcker. Basically så är Srancerna en slags supersadistiska fotomodellsnygga alvliknande monster. De drivs av en lust efter blod och våld, quite literally. De blir nämligen sexuellt upphetsade av att åsamka och utsättas för smärta. Huruvida de är intelligenta eller ej framgår inte riktigt men jag tror att den intelligens man kan tala om är fullständigt underkuvad deras kåthet som ju i sin tur är fullständigt underkuvad deras SM-böjelser.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
God45 said:
Cassius said:
Vad finns det för coola styrelseskick då?
Teokrati är fantastiskt! Ge dem en konstig utomjordisk gud att lyda. Det kan vara en supermäktig Alien av en annan art igen som leder dem och lurar dem, det är coolt.
Jag har skrivit ett öppet plutokratiskt samhälle. Jag skulle kunna tänka mig ett samhälle där dom gamla rymdvarelserna tidigare var sedda som gudar men nu mest betraktas som någon typ av moralisktkompass och förebilder.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,495
Det här är exakt Dark eldar från 40k. Och de är awsome så +1 :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Cassius said:
Ja, alltså det är jävligt awesome, men jag försöker undvika rymd-alver(alltså smarta, gamla, androgyna och magiska). Mest för att det alltid finns med.
Orsaken till att de alltid finns med är att de är awesome! :gremgrin:

Men jo, jag gillar dem också, plus en hel massa andra klichéer som blivit klichéer just för att folk gillar dem:

Rymdvikingar: Typexemplet är klingons, den brutala hårdrockskrigarrasen som äter våld och heder och ära till frukost. Och vi gillar dem av ungefär samma anledning som vi gillar vikingar: det är metal!

Rymdkatter: Finns både i stor form (aslan, kzinti, kilrathi) och i liten form (caitian i Star Trek, kattsystrarna i Doctor Who). Den stora formen kombineras ofta med rymdvikingarna.

Rymdgirigbukarna: Kan vara rymdfelicier eller whatever, så länge som det handlar om profit. Behöver jag säga Ferengi?

De där med fyra armar: Och förvånansvärt ofta kvinnliga och med stora bröst och väldigt lite annat. De blir också förvånansvärt ofta rymd-drow, med det onda matriarkatet som med feromoner och sex förslavar det andra könet oavsett ras.

De där som har spetsiga öron: Det är liksom huvud-attributet (fniss) egentligen. Resten är lite ovidkommande, men jävlar vad många utomjordingar det finns som har spetsiga öron och inte kommer från Vulcan och inte har pottfrisyr. Ofta är de dessutom rymdsamurajer, vilket är ungefär samma sak som rymdvikingar fast med ännu mer heder och med rymdkatanas. Och förvånansvärt ofta har de blå hud och vitt hår.

---

I slutändan så kokar de flesta av dem ner till Risings regel: kan man tänka sig att ha sex med personer av rasen så är det en bra ras.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Srancerna i Scott Bakkers böcker tjänar ju nån slags ond gud och har mycket mer intelligenta mästare också i nån slags hierarki där. De mästarna kontrollerar dem genom att ge dem smärta, vilket de ju går igång på. Fördelen med srancerna är att man kan ta det där alvkonceptet och säga att de blev förvridna eller förslavade eller nåt eller att de av att ha varit odödliga eller för mäktiga eller liknande förvandlades till de där otäcka monstren.

Som författaren beskriver dem i de böckerna så vet de knappt vad kläder är så de springer omkring nakna eller som bäst i nåt höftskynke som knappt döljer den ständigt erigerade penisen (eftersom man bara ser srancer när de är kåta). De är av typen; hunt you down and use the holes from our claws to fuck you until you are a corpse, then we eat you when we have finished - om de kunde tala alltså... Jag tror inte de kan det.

Det enda konstiga är att det inte verkar existera kvinnliga srancer. Jag hoppas att författaren förklarar detta vid något tillfälle, men jag räknar inte med det eftersom Scott Bakker verkar tycka att kvinnor passar endast som horor.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Krille said:
Cassius said:
Ja, alltså det är jävligt awesome, men jag försöker undvika rymd-alver(alltså smarta, gamla, androgyna och magiska). Mest för att det alltid finns med.
Orsaken till att de alltid finns med är att de är awesome! :gremgrin:

Men jo, jag gillar dem också, plus en hel massa andra klichéer som blivit klichéer just för att folk gillar dem:

Rymdvikingar: Typexemplet är klingons, den brutala hårdrockskrigarrasen som äter våld och heder och ära till frukost. Och vi gillar dem av ungefär samma anledning som vi gillar vikingar: det är metal!

Rymdkatter: Finns både i stor form (aslan, kzinti, kilrathi) och i liten form (caitian i Star Trek, kattsystrarna i Doctor Who). Den stora formen kombineras ofta med rymdvikingarna.

Rymdgirigbukarna: Kan vara rymdfelicier eller whatever, så länge som det handlar om profit. Behöver jag säga Ferengi?

De där med fyra armar: Och förvånansvärt ofta kvinnliga och med stora bröst och väldigt lite annat. De blir också förvånansvärt ofta rymd-drow, med det onda matriarkatet som med feromoner och sex förslavar det andra könet oavsett ras.

De där som har spetsiga öron: Det är liksom huvud-attributet (fniss) egentligen. Resten är lite ovidkommande, men jävlar vad många utomjordingar det finns som har spetsiga öron och inte kommer från Vulcan och inte har pottfrisyr. Ofta är de dessutom rymdsamurajer, vilket är ungefär samma sak som rymdvikingar fast med ännu mer heder och med rymdkatanas. Och förvånansvärt ofta har de blå hud och vitt hår.

---

I slutändan så kokar de flesta av dem ner till Risings regel: kan man tänka sig att ha sex med personer av rasen så är det en bra ras.
Det var den sämsta regel jag läst. Jag håller inte med om dina rasförslag heller. Framförallt gillar jag inte de fyrarmade kvinnorna med stora bröst som jag av någon anledning föreställer mig vara blå (Shiva?).

Jag hoppas att du skojar.
 
Top