Nekromanti CD-recensioner?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Vem har hand om dem?

Skulle vara intressant att veta...

Christian 'chrull' Sahlén
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
CD-recensions ansvarig sökes. Anmäl dig här!

CD-recensions ansvarig sökes. Anmäl dig här!

Du kommer att ha ansvaret för att ett visst antal cd-recensioner finns med i varje kommande nummer av Codex (ca 10 st). Du behöver inte (och ska inte) skriva alla recensioner själv, utan du har hjälp av hela redaktionen och frilansare.

Du bör ha tillgång till en hysat bra scanner så att du kan scanna in alla omslag.

In framtiden kommer Codex att tigga till sig fräscha CDs från skivbolag, och dessa rec. ex. kommer recensenten att få behålla, men just nu recenserar vi sådant folk har hemma i cdhyllan.

Anmäl dig här, och berätta varför just du passar bäst :)

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Frestande men saknar tyvärr Scanner :(

Frestande men Scanner är ett stort problem.
Annars så är musik som är passande till rollspel en stor passion.
Använder alltid musik i bakgrunden då jag spelleder och brukar göra speciella band/skivor till olika rollspel och äventyr.
Det endas om inte fungerar är de där med Scannern.. Bologny oxå..!!!

Petter Nallo

Only dead fish float with the stream.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: CD-recensions ansvarig sökes. Anmäl dig här!

Anmäler mig!

Jag har visserligen ingen scanner själv men har det på promenadavstånd...

Dessutom så är en scanner en potentiell julklapp..

Jag passar bäst för att jag är ett totalt musikfreak. Jag lyssnar, till min sambos stora förtvivlan på musik dygnet runt...

Dessutom så ger det en möjlighet att bredda musiksmaken...

Christian Sahlén
 
G

Guest

Guest
Re: CD-recensions ansvarig sökes. Anmäl dig här!

Jag anser att Chrull är en utmärkt cd rec ansvarig.
Han har möjligheterna och ambitionen, jag kan även bistå med hjälp då det kommer till att hitta folk och dylikt.


//Johnny

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
NY CD-recensions ansvarig. Christian Sahlén

Hej!

Dåså. Därmed utnämnder jag Christian Sahlén till ansvarig CD recensent. Ditt första jobb blir att snarast fixa iordning ett gäng cd recensioner. Du har ju fått skrivreglerna sedan tidigare, så det är bara att följa dessa samt att se hur det har sett ut i de senaste Codexarna.

Jag vill även att du kontaktar folk omkring dig som har visat intresse för cd recensioner. Tex Nallo, David Schenström, Johnny, mfl...

Recensera gärna en lagom mix med allt från industri, synth, hårdrock, klassiskt, folkmusik, osv... Försök hålla en bredd!

Utmärkt!

(jag är glad, för det var ungefär så här jag ville att intern forumet skulle fungera!)

Färdiga alster skickas via e-post direkt till layoutarna, du har deras e-post i ett tidigare inlägg.

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Chrull

Hojt hojt

Alright.. Du får hojta till så sänder jag recensioner till dig (skall väl skriva dem först dock. Jag kan skrapa ihop massor av olika typer med "annorlunda" musik som passar till rollspel. Lyssnar annars mestadels på olika typer av Metal, Synth, klassisk, lite Opera och sådant.
Så om det är någon speciell typ av musik som du vill ha Recenserad så får du ge mig en vink.

Petter Nallo

Only dead fish float with the stream.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Chrull

Ah! det är du som är Petter Nallo... :o)

Okej, då kan jag redan nu säga att jag vill ha främst Metal recensioner av dig, jag är inte speciellt mycket för metal och det kan ju vara bra om det dyker upp lite mer än tysk body i Codex :o)

Men skicka gärna ett mail till chrull@hem.passagen.se och berätta vad du sitter och funderar på att recensera!

Christian chrull Sahlén
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Scannande av cd-omslag

Hejsan! Grattis till posten som cd-recensionsansvarig.
Tänkte bara tala om hur vi på layoutavdelningen vill ha de inscannade bilderna.
1. de ska scannas med scannerfunktionen descreen (normalt 133, 150 eller 175 dpi) Detta för att slippa moaire i tryck.
2. De ska vara skannade i en upplösning av 300 dpi i storleken 3*3cm

Om ovanstående verkar som "gojjamojja" skicka ett mejl till gt98rje@du.se för mer ingående beskrivning av hur man skannar redan reproducerade bilder.

Tack på förhand

Layout och Design, Codex
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Scannande av cd-omslag

mystiskt., jag mailade dig innan det här svaret och fick nog svar ungefär samtidigt som du gjorde det här inlägget... trots det så ger du två olika uppgifter... :o)

2,5cm eller 3? hur ska du ha det? :o)

chrull
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Så herr ansvarig, vad vill du ha?

Är det något speciellt du vill ha recenserat från min sida?

Hittils har jag hållt mig till det i min musikspinner som är relativt rollspelsintressant, men hur vill du ha det i fortsättningen? Ska vi bidra med bredare musikskivor och sen skriva ner dem som olämpliga spelmusiksobjekt, eller försöka att alltid tänka på att tipsa om skivor som är direkt lämpliga för rollspel. Nu när tidningen görs för en bred publik, varför är musikrecensionerna direkt vända till rollspelare? Eller ska en ny vinkel intas?

Daniel "DanielSchenström, Warduke" Schenström
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Re: Så herr ansvarig, vad vill du ha?

Rollspelsmusik naturligtvis. Tuff musik, klassisk musik, sånt vi redan idag skriver om... Codex kommer inte att bli FÖR bred. Vi kommer INTE att skriva om backstreet boys...

Däremot kanske vi ska försöka ha med musik som är nysläppt. Helst vill jag att skivbolagen skall ge oss gratisskivor till recensenterna.

Hellre tycker jag att Codex ska skriva om bra musik/annat och undvika att skriva ned prylar (tros att det är skoj). Jag vill hellre att vi skriver om bra prylar och ignorerar de dåliga. Det går i och försig ha korta "varningslistor".

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: NY CD-recensions ansvarig. Christian Sahlén

Jag sitter på en hög med soundtracks av olika slag + ett antal Vangelis-skivor... Om det låter tillräckligt intressant kan du höra av dig så kan vi se om något faller dig på örat...

- Hans (hans.stenstrom@home.se)
 
Top