Nekromanti Carson's Creek

Steverud

Veteran
Joined
20 Jan 2002
Messages
29
Location
Göteborg
Jag tänkte bara göre lite reklam för mitt Western-projekt som jag avslutade för snart ett år sedan.

I och med att jag köpte Western för två och ett halvt år sedan började jag bygga en stad till Western med ambitionen att man skulle kunna bygga många roliga intriger i staden, dvs. inte bara stoppa bankrånare och spela bort pengar på saloonen.

<a href="http://www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/Refuge/Carsons.Creek/">Carson's Creek<a> är en generisk Vilda Västernstad med ranchägare, kofösare och bönder runt omkring, staden har funnits i runt en generation. Den är geografiskt ospecifik och alla årtal är uträknade ifrån en tänkt kampanjstart i 1868 men om någon skulle vilja köra densenare eller tidigare kan jag på fem minuter ordna nya PDF:er med alla årtal omräknade. Staden har fått sitt namn ifrån den första nybyggarfamiljen, Carson, som fick ge namn till den flod som rinner genom området.

Tyvärr så saknas kartor och övrig information om staden är sparsam, det är framförallt en lista på 187 (om jag får skryta!) namngivna SLP med födelseår, äktenskapsår, eventuellt dödsår, yrke samt släktträd. Tyvärr är knappast några SLP:er beskrivna med mer än så, ett par stycken har personlighet, utseende och/eller bakgrund.

Ett par äventyrsförslag finns även med.

Jag skulle gärna vilja höra några kommentarer om materialet. (Ja, det finns massor att klaga på, materialet är långt ifrån komplett. :)

(Den 20:e januari 2002 upptäckte jag efter en sökning på webben att det det faktiskt finns ett område som heter Carson's Creek i USA. Jag är inte direkt förvånad men vill bara påtala att den faktiska platsen har inget med denna uppdiktade stad att göra. Ren slump faktiskt.)
 

Steverud

Veteran
Joined
20 Jan 2002
Messages
29
Location
Göteborg
Jo, men tyvärr så finns det bara en kladdig stadskarta i blyerts (enligt principen rektangel = hus, ett stort T = stadens två gator) med en hel del ändringar på som jag använde under utvecklingsarbetet. Om jag någonsin tar upp arbetet igen så är kartor en av de saker som jag tänkte ge mig på, tillsammans med Creekstammen och -fortet. Jag hoppas dock att någon har nytta av materialet någongång...
 
Top