Nekromanti Carson's Creek något att ha?

Steverud

Veteran
Joined
20 Jan 2002
Messages
29
Location
Göteborg
God dag,
för ungefär tre år sedan publicerade jag en Westernstad på min hemsida och gjorde lite reklam för den här, men i och med att jag städar lite på hemsidan har jag börjat fundera på om Carson's Creek verkligen är något att behålla.

Med andra ord: Är det någon här som använt sig av materialet eller som av andra skäl tycker att det är värt att behålla? Det finns tillräckligt med skräp på webben utan att jag skall dra fler än nödvändigt med strån till stacken...

Det finns en hel del som saknas i materialet (främst ett flertal kartor) men jag tror inte att jag någonsin kommer att lägga någon mer tid på CC.

Får jag ingen reaktion under de närmaste veckorna så antar jag att ingen kommer att sakna det...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har läst det någon gång, men aldrig använt det, mest på grund av att jag tyvärr inte haft tid att spela Western på väldigt länge. Men generellt så tycker jag det är synd att stänga ner rollspelssidor. Skicka över materialet till Rävspels hemsida om det är så att du inte längre vill uppdatera det.
 

Steverud

Veteran
Joined
20 Jan 2002
Messages
29
Location
Göteborg
Man kan väl se det som så här också; på en vecka har 150 personer läst mitt inlägg och enbart du tyckte det var värt mödan att svara min "enkät". Jag tolkar det som att det inte kommer att saknas, men det kommer nog att ta ett tag innan jag låter stora kvasten gå på sidan. Jag städar inte på grund av platsbrist eller liknande, så det är lite meningslöst att flytta det någon annanstans, utan för att jag vill ha det rent och snyggt utan en massa skräp som ingen använder. (Mina bokrecensioner och ett par av artiklarna under min "Gamemaster's Refuge" ligger också i farozonen.)
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Man kan väl se det som så här också; på en vecka har 150 personer läst mitt inlägg och enbart du tyckte det var värt mödan att svara min "enkät". Jag tolkar det som att det inte kommer att saknas...

Själv spelar jag inte Western f n, även om jag är intresserad av både spelet och miljön, så jag har ingen omedelbar använding för Carson's Creek. Å andra sidan är det alltid trist när en möjlig framtida resurs försvinner från cyberrymden, där den trots allt är både lättillgänglig och gratis. Så visst kommer ditt arbete att saknas om du tar bort det - kanske inte just här och nu, men någon gång i framtiden, när man klickar på länken och den är död eller materialet borttaget.

Och ja, visst innebär det att jag är lat och gärna låter nån annan stå för jobbet att skriva ihop material och driva en sajt att ha det på. Men det gäller nog de flesta av dina läsare... :gremconfused:


/Rax, i all välmening
 

Den dära...

Veteran
Joined
7 Jun 2004
Messages
100
Location
Sevilla, España
Behåll det. Rätt som det är sitter du eller någon annan där och vet inte vad han skall ta sig till och snabbt behöver en plats att spela i.
Det enda jag tyckte saknades var en karta över staden.

Kanske bör du förfråga rävspel eller någon annan sajt om du får lägga upp den där, detta för att man enklare skall hitta den.
 
G

Guest

Guest
Jag förstår problemet men tycker ändå det är värt att spara. Just nu har jag ingen nytta av det eftersom det var åratals sen jag spelade Western och antagligen kommer dröja år innan jag gör det igen. Men om jag hade hittat sidan för två-tre år sedan så hade jag defintivt utnyttjat sidan.
Jag skummade bara lite men det verkar vara både välgjort och fantasifullt, och det är inte så vanligt.

Jag röstar för att det ska behållas.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Man kan väl se det som så här också; på en vecka har 150 personer läst mitt inlägg och enbart du tyckte det var värt mödan att svara min "enkät"."

Tja, jag väljer nog att tolka det som att Western-spelarna här på wrnu är få och för lata för att skriva inlägg (alternativt många men fingerlösa). Westerns officiella sida besöks av fler personer än din gör skulle jag tro och de tar säkert emot ditt material. Projekt som man lagt ner mycket tid på vill man sällan bara kasta undan till någon mörk hörna där ingen någonsin kommer att läsa dem.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag spelar inte Western och har inte kollat på materialet. Men gällande rollspelsmaterial på nätet så säger jag, behåll det!

Man vet aldrig då det kan användas eller då du själv får någon idé till det, tro mig, jag har slängt och raderat alldeles förmycket av material jag borde sparat i mina dagar.

Tjosan! :gremwink:
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Det tycker jag absolut!

Det var ju jättebra tycker jag smäll ihop allt till en sammanhängande fil och lägg in den på westerns hemsida så att det bevaras för framtiden!

Jag läste igenom allt och det var mycket detaljerat och man blir sugen på att spela med en gång! Att inte fler skriver är garanterat för att de är lata... Se det som att det är tion som har tyckt om det för varje person som faktiskt skriver att de tyckt om det!
 
Top