Nekromanti Campaign Cartographer 2

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Är det någon här som har provat ovanstående program?

Om så är fallet, är det så j*vla bra att det är värt det hutlösa priset? Vad kan man göra med det?

-R
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Var kan man få tag på det???

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Info om CC2

www.profantasy.com - Tillverkarens hemsida.

Campaign Cartographer 2 är ett program för att göra kartor till olika rollspel. Har inte provat det själv, så jag vet inte hur det fungerar, men kartorna blir j*vligt snygga. Om man vill kan man dessutom köpa tilläggsprogram som kan användas för att rita kartor över grottsystem, städer och annat. Ett (tydligen) superbt program, alltså.

Problemet är priset. Ska du ha enbart huvudprodukten, CC2, får du lägga ut cirka 750 spänn ($75). Om du vill köpa huvudprodukten plus alla tillägg så ligger utgiften på nätta 2300 kr ($230). Baserat på vad jag har sett av kartor som skapats med CC2 och dess tilläggsprogram skulle jag säga att det nog är värt priset.

Om jag inte minns fel så använde TSR det på sin CD-ROM-atlas över Forgotten Realms.

-R
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Info om CC2

Oj då. Det var inte billigt.

Om jag inte minns fel så använde TSR det på sin CD-ROM-atlas över Forgotten Realms.

Har TSR gjort en atlas över forgotten realms? Måste ha den!!!

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Demiurg

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
206
Location
Malmö
Re: Info om CC2

Jag laddade hem nån evaluation-version på deras hemsida för ett bra tag sedan. Det är ju ett CAD-program med allt vad det innebär. För mig innebar det att jag knappt fattade ett skit. Men det blir onekligen snygga kartor, och det tar inte särskilt lång tid att göra dem.

Men man behöver nog fortfarande vara, om än inte mycket, men åtmistone litet artistisk, allt sköter ju inte datorn.

Testa evaluation-versionen och kolla själv om det är värt pengarna. Själv spelade jag så litet att det inte kulle löna sig men spelar man mycket och ofta och kanske är med i en större förenng så funkar det nog bra. Kartorna ser ut som AD&D-kartor vilket ger ett snyggt, kul och nostaligiskt intryck.


//David
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Info om CC2

Som CAD-program är det billigt, det brukar kosta betydligt mer. Jag har provat det, och tycker att andra CAD-program är enklare, fördelen är att du får med symboler, som du annars måste göra själv.

Riddaren - äger AutoCAD R14, värde ca 35.000:- + moms, ok, AutoCAD LT 2 kostar bara ca 3.500:- + moms


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
*räcker upp handen*

Har fullversionen och har gjort ett tappert försök att använda det. Resultatet blev väl sådär, kanske mest eftersom jag försökte rita av en karta jag gjort för hand...

Har du gott om tid att lägga ned på att lära dig programmet med alla dess funktioner är det det bästa valet bland kartritarprogrammet. Att ladda hem nån demo-version låter som en god idé, om du har ont om pengar.

/Gollum - stretchar framför datorn

Dagen D närmar sig. AW4.01.
 
Top