Nekromanti Camiram kampanj

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Jag har just börjat spelleda en ny "kampanj" om man nu kan kalla det det. Det är egentligen snarare en äventyrs-kedja med tre individuella äventyr som jag länkat ihop. Den först är Camiram-äventyret som man kan ladda ner från WOTC's egen hemsida. Denna handlar om byn Camiram som liger i nybyggar område, omgivet av mycket barbarer och orcher.
Sen har jag upptäckt en hemsida på nätet som heter www.blurred-vision.org (som nu av nån anledning inte funkat på sistone). Men jag hann ladda hem info från den sidan innan den gick ner. Och på denna sida har en annan spelargrupp använt Camiram och en del andra samhällen som omgivning, bl.a. Dhunraven, Fairhill, Cador m.fl. Och jag råkade upptäcka att ett annat spelföretag som heter Necromancer Games (www.necromancergames.com) har gjort ett nerladdbart äventyr kallat "The Wizard's Amulet" med just en by som heter Fairhill i centrum. Alltså gick det att länka äventyren genom detta. Men "The Wizard's Amulet" är bara ett litet smakprov och man blir mer el. mindre tvungen att köpa fortsättningen, som heter "The Crucible of Freya" av dom för att få "nåt kött på benen" till det annars väldigt magra äventyret. Men jag rekommenderar det starkt! Necromancer Games har som stil att alltid ha tuffa äventyr även för lågnivå-grupper av spelare. Dom tycker att det är viktigt med mycket farliga varelser etc. för spelkänslan.
Men jag skulle vilja fråga om det är nån annan som börjat spela Camiram äventyret och hur det har gått? Jag ska snart göra en hemsida för vår lilla kampanj och där kan man då se alla PC's och hur storyn gått "so far". Välkomna dit då.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Angående Crucible of Freya...

Även om inte själva äventyret Crucible of Freya är så toklångt (32 eller 48 sidor), så har Necromancer Games ett supplement på ungefär 25 sidor på sin hemsida som beskriver området runt byn där Crucible startar, med ett flertal äventyrskrokar och sånt. Sånt ger bonuspoäng!
 

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Tackar för inlägget!

Jajamensan, jag vet vad du menar för extra äventyr (tror jag). Det var väl det som heter "The Wizard's Amulet", som jag nämnde i grundinlägget? Om inte, så vet jag att dom också gjort ett litet extra tillägg på fler innevånar-beskrivningar i byn Fairhill. Den har jag laddat ner men ännu inte tittat på 100%.

Jag har förresten hunnit spela första delen av "kampanjen" och har också gjort klart den lilla ensides-hemsidan för spelargruppen. Denna sida finns på förljande adress:
http://medlem.spray.se/dracopticon/FFFFF2.htm

Over and out! Dracopticon.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Tackar för inlägget!

Njä, det var inte Wizard's Amulet jag refererade till, utan web-bonusen till just Crucible of Freya. Det var ett tag sedan jag läste den, men om jag minns rätt så hade den mer info om området runt Fairhill än om själva byn. Den kräver dock ett lösenord för att öppna, ett lösenord som finns i Crucible of Freya.
 

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Re: Tackar för inlägget!

Om du menar "AdditionalNPCsandLocationsforFairhill.pdf" så har jag kunnat öppna det från början utan kod! Kan det vara nåt annat dokument du menar? I sånt fall är det väldigt intressant! Tar tacksamt emot tips!

Over and out. Dracopticon.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Tackar för inlägget!

Nix, filen jag har (och som finns på Necromancer Games hemsida) heter crucible_supplement.pdf och är lösenordsskyddad. Om man öppnar den så har första sidan en bild på en alvbrud som håller titelns smältdegel ovanför huvudet. Rubriken på första sidan är "The Crucible of Freya - Supplemental Adventure Ideas and Encounter Areas".

Faktum är att jag inte hittar någon fil hos Necromancer Games som heter AdditionalNPCsandLocationsforFairhill.pdf. Det är inte så att du har fått tag på en knäckt version eller nåt sånt?
 

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Skillnaden kollad!

Nu har jag laddat ner det dokument som du pratade om och jag har kollat skillnaden mellan det och det jag hade sen tidigare! Och det du tipsade om var ju mycket mer att bita i, eftresom det är en utbyggnad av hela området runt Fairhill. Det dokument jag hade laddat hem har som titel "Additional NPCs and Locations for Fairhill" och är just det, extra beskrivningar av hus och innevånare i byn Fairhill och ingenting om området utanför. Och det är bara på 4 sidor.
 
Top