Nekromanti Camard

TheStoryteller

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
62
Hmmm...Någon som har skrivit ihop något om staden Camard, förutom det som finns skrivet i div moduler? Hemliga sällskap, småäventyr, slp´s, byggnader, kartor mm.

Kanske vill du dela med dig. För själv har man ej för mycket fritid för att hinna hitta på allt själv. Har stommen till nytt äventyr, men om man kan få viss hjälp på vägen så är ju det bra.

Feel free to mail to maz_37@hotmail.com

Tack på förhand. Som den Sagoberättare man är så ska jag föra era hjältehistorier vidare...
 

Ptah

Veteran
Joined
8 Mar 2001
Messages
14
Bland annat finns ju ledaren för Ashariens lönnmördare där (de som dyker upp i Jarla).

Ptah
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Lönnmördare i lönndom...

Det föddes en liten ide när jag läste:

<I>"Bland annat finns ju ledaren för Ashariens lönnmördare där (de som dyker upp i Jarla)."</I>

Finns verkligen detta beryktade lönnmördarskrå? Vill man låta rollpersonerna svara på denna fråga så har man ju rätt bra underlag för en kampanj. Sedan kan man ju krångla till det genom att låta rollpersonerna försöka nästla sig in i organisationen och försöka finna ledaren. Kan bli lite som filmen "De misstänkta", Who is Kayser Sose?!

Mycket av detta letande skulle man ju kunna förlägga i Camard. Kampanjen kan ju då komma att bli lite intrigspel när man inte vet vem man kan lita på, för vem som helst kan ju vara ledaren.

Början till alltihopa kan ju vara att någon som står rollpersonerna nära har blivigt mördad vilket får till följd att de vill hämnas. Hela härligheten avslutas såklat med att rollpersonerna finner att den beryktade ledaren är deras vän som bara iscensatte lönnmordet för att gå under jorden (igen?).

Bara en idé alltså.../images/icons/wink.gif

- Jonas
<A HREF="http://home.swipnet.se/circle" target="_new">http://home.swipnet.se/circle</A>
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Jag har en del äventyrs uppslag och diverse saker om Camard, men jag är rädda att du kanske blir besviken... Men det är ett försök. Jag har skrivit lite om Handelshus och oilka skråer och ett som jag är speciellt är förtjust i är mitt "Benknäckar" gille. Där ledaren jobbar "dagstid" med smycken och juveler, sedan framåt kvällen är det dags att knäcka lite ben. (HEHEHE) Om du är intresserad av mitt material så svara. Jag hör av mig. Måste jobba nu med mitt projekt Camard...

"Varje dvärg möter sin skapare...
 
Top