Nekromanti Call of Cthulhu - Tankar om diverse moduler?

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Rin-tin-tin-tin-tin-tin-tin!

Har den senaste tiden blivit smått sugen att köpa mig ett par CoC-böcker. Problemet är bara att jag inte riktigt håller någon koll på vilka som är bra och vilka man ska passa vidare till näste man.

Dessa böcker har jag sen tidigare;

Call of Cthulhu 5.6
Delta Green
Complete Masks of Nyarlathotep
Keepers Companion

+ diverse småäventyrsböcker

Vad känner ni borde vara nästa steget? Jag bläddrade lite i Cthulhu Dark Ages för någon dag sedan och den såg väldigt bra ut så det funderar jag på att köpa.

Vad är tankarna om dessa?
Green & Pleasant Land
Terror From The Stars
Nightmare In Norway
Trails of Tsathogghua
Malleus Monstrum


Vidare undrar jag vart man kan hitta Delta Green: Countdown? Är det en sån där bok som är hopplöst omöjlig att köpa för en OK slant eller måste man punga ut otroliga second hand-priser?

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
kalcidis said:
Vad känner ni borde vara nästa steget?
Mitt tips: Tatters of the King. Lysande kampanj, en av de bästa köpkampanjer jag läst och haft nöjet att spelleda. Till vissd el är den väl lite rälsad, eftersom vissa av målen är givna, men vägarna dit... Väldigt mycket undersöka, prata med folk, ledtrådar, och sånt. Vissa grejer får man ändra på om man vill ha mindre slemtentakelmonster och mer krypande skräck, men överlag funkar det finemang. Bra om man föredrar mystik och deckargrejs framför actionpulp.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Vidare undrar jag vart man kan hitta Delta Green: Countdown? Är det en sån där bok som är hopplöst omöjlig att köpa för en OK slant eller måste man punga ut otroliga second hand-priser?"

Folk tror det. Men de vet inte hemligheten. Nämligen att den finns till helt normalt pris. Här. Där fick jag min ifrån i alla fall.


Storuggla, boutros boutros gali
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag gillar Green and pleasant land, speciellt om man kan hitta original-boken som gjordes av Games Workshop på licens... där känner man förresten likheterna tydligt mellan CoC och WFRP.. :)

England är bättre miljö för CoC-20-tal än USA, enligt min smak... stiffare, mer av klassamhälle...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Arfert said:
England är bättre miljö för CoC-20-tal än USA, enligt min smak... stiffare, mer av klassamhälle...
JA

Glömde nämna att Tatters utspelar sig kring London år 1928-29.

Jag gillar england; det finns större möjligheter att skapa grupper av torra akademiker på universitet som faktiskt funnits där riktigt länge. USA saknar ju till större delen egentlig historia... =)
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
krank said:
Mitt tips: Tatters of the King. Lysande kampanj, en av de bästa köpkampanjer jag läst och haft nöjet att spelleda. Till vissd el är den väl lite rälsad, eftersom vissa av målen är givna, men vägarna dit... Väldigt mycket undersöka, prata med folk, ledtrådar, och sånt. Vissa grejer får man ändra på om man vill ha mindre slemtentakelmonster och mer krypande skräck, men överlag funkar det finemang. Bra om man föredrar mystik och deckargrejs framför actionpulp.
Håller med om Tatters. Spännande, lagom dödlig, modul med mycket rollspel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
rjonas said:
Håller med om Tatters. Spännande, lagom dödlig, modul med mycket rollspel.
Antar att de dödliga delarna kommer i del 2 och 3 som jag inte kört än då... =)


Eller iofs, om "lagom dödliga" betyder "man har väldigt liten risk att dö" så håller jag med. Det finns värre saker än att dö här i livet! =)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag gillar england; det finns större möjligheter att skapa grupper av torra akademiker på universitet som faktiskt funnits där riktigt länge."

Torra akademiker är väl en sak, men i England kan man spela dilettant eller butler. Och det funkar.


Storuggla, pip pip
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,004
Location
Umeå
Countdown är svårt att få tag på, men det kommer ges ut på nytt, egentligen i somras, men vi får väl se vad Pagan Publishing hittar på framöver. Men, återutgivning har det flaggats för...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ja, så är det.. "yrkena" som finns med i Green and Pleasant Land är lysande... och jag har spelat butler, det var sjukt kul.

"Ursäkta, sir, jag tog mig friheten att packa ner er elefantstudsare från Holland & Holland. Den torde komma väl till pass vid en situation som denna"
.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vafan? Okej, här då? Arkham Bazaar hade sålt slut ser jag dock, så... tja... jag har ett ex jag inte säljer ?


Storuggla, influerad av skåne
 
Top