CoC Sverige Call of Cthulhu Sverige ute i butik

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Ser fram emot att spelleda Tjurmannen från Kungsskär när den kommer i oktober. Om vi är klara med Dead Man Stomp till dess förstås.
 

ingels

Veteran
Joined
14 Nov 2021
Messages
36
Location
Borlänge
Hej på er. Jag antar att den Svenska utgåvan är helt körd vad gäller att hitta den via någon återförsäljare idag (Jag har då inte lyckats)

Finns en liten recension av Anders Fagers "Ingemar Fredmans Epistlar" hos dt.se som fick mig på fall men att hitta ett komplett set i kartong verkar vara för sent.

Skräck som roar mer än skrämmer
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,292
Hej på er. Jag antar att den Svenska utgåvan är helt körd vad gäller att hitta den via någon återförsäljare idag (Jag har då inte lyckats)

Finns en liten recension av Anders Fagers "Ingemar Fredmans Epistlar" hos dt.se som fick mig på fall men att hitta ett komplett set i kartong verkar vara för sent.

Skräck som roar mer än skrämmer
Ingemar Fredmans Epistlar är grym!

Och Call of Cthulhu Sverige finns fortfarande att köpa i butikerna nämnda ovan, Väktarens handbok är det du behöver för att spelleda. Utredarens handbok är spelarbok med beskrivningar av den historiska miljön, bland annat. Har inte spelat det själv men jag tycker det är väldigt gediget och välskrivet.
 

ingels

Veteran
Joined
14 Nov 2021
Messages
36
Location
Borlänge
Läser på förlagets hemsida att det skall släppas en starterbox till Call Of Cthulhu Sverige under 2022. Får väl försöka ha lite is i magen tills dess
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
508
Läser på förlagets hemsida att det skall släppas en starterbox till Call Of Cthulhu Sverige under 2022. Får väl försöka ha lite is i magen tills dess
Kul! Känner själv när det kommer till CoC i största allmänhet (såväl vanliga CoC som svenska) att jag på direkten blir överväldigad av sidmängd och mängden text att processa. Än värre med RuneQuest.

Är det fortfarande tänkt att startbox ska komma i år?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Vi jobbar på det. Ambitionen är slutet av detta år eller i början av nästa. :)
Spännande! Kan du säga något mer? Ska ni låna upplägget från Chaosiums startbox med en förenklad regelbok och ett soloäventyr och ett par "vanliga" scenarion med stigande grad av komplexitet eller har ni tänkt i andra banor?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spännande! Kan du säga något mer? Ska ni låna upplägget från Chaosiums startbox med en förenklad regelbok och ett soloäventyr och ett par "vanliga" scenarion med stigande grad av komplexitet eller har ni tänkt i andra banor?
Som det ser ut nu blir det:
* Regelsammanfattning
* Ett soloäventyr
* Ett nybörjaräventyr för två spelare
* Äventyret 'Hemligheten på Hvitfeldtska'

Jag är dock inte den som (längre) har ägarskap över produkten, utan det är Elosos nya coc-redaktör Adrian Madden. Jag arbetar mest på Chock just nu. :)
 
Top