Nekromanti Call of Cthulhu Internet Project.

vinterdraken

Veteran
Joined
26 Oct 2001
Messages
90
Location
Arvika, Värmland
Jag undrar om någon här är intresserad i att gå med mig i ett litet project för att skapa en CoC hemsida?
Ja vill helst inte åta mig projektet ensam eftersom jag har enbart begränsade HTML kunskaper och jag har inte tid nog längre för att kunna driva en regelbunden hemsida ensam.
Vi behöver i alla fall följande:
En hemsido programerare
En Webmaster; antagligen jag
Och 3-100 killar som sitter och är allmänt smarta och kommer med bra ideer /images/icons/kiss.gif/images/icons/tonguea.gif/images/icons/alien.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/smile.gif/images/icons/clever.gif
Hör av er till mig.
PS/ Vi kanske behöver en grafiker med om det är nån som är villig och bra på sånt./DS
 

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
Jag är inte så duktig, men jag har funderat på att lära mig asp.
Jag kan också vara en grafiker, om än så bristfällig.
Jag vill gärna vara med iaf, men kommer inte att ha jättemycket tid till det =)

maila på rasmus@einarsson.net
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag kan lite om sånt där bjafs. Formger gärna ett äckligt elände. Vore kul. Flash önskas eller undanbedes?
 

vinterdraken

Veteran
Joined
26 Oct 2001
Messages
90
Location
Arvika, Värmland
då är vi några stycken intresserade i alla fall! Nån mer som vet nåt om CoC, har roliga äventyr, kan datorer eller liknande och är intresserad?
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Tja, jag skriver gärna prylar för din sida, men jag är ingen höjdare på html eller något som har med den typen av byggande att göra. Däremot kan jag spotta ur mig CoC-scenarion, äventyrsidéer och kampanjmaterial. Gills det?
 

kazon

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
35
Jag kan datorer rätt bra, fast är inte så insatt i CoC men vill gärna hjälpa till med en hemsida!
Kan HTML ganska hyffsat men har begränsade kunksaper!
 

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Skräck i största allmänhet

Varför inte göra en svensk sida om skräckrollspel i allmänhet? Där kan alla rollspel som är skräckbaserade tas upp. Resurser till friform, Splatter och till viss del Kult skulle jag kunna hjälpa till med.

Spelleder mest friform, har aldrig prövat CoC men tycker att det saknas en svensk sida som tar upp skräckrollspel och hjälper gärna till.
 

vinterdraken

Veteran
Joined
26 Oct 2001
Messages
90
Location
Arvika, Värmland
Detaljer?

Och lite saker vi borde bestämma:

Vilka spel?
Jag föreslår att det blir: Call of Cthulhu, Vampire (och WoD), Ravenloft och Kult.

Vad ska sidan heta?
Call of Cthulhu Internet Project är ju inte direkt ett bra namn, så, vad föreslår ni? Jag tycker nåt i stil med: Svensk Skräck, Diary of H.P Lovecraft, Nightmares. eller nåt.

Var borde sidan ligga?
Angelfire tycker jag. Nån som har nåt annat billigt å bra sätt att få hemsidor?
 

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Re: Detaljer?

Vilka spel?
Glöm inte friform, det är där skräck gör sig bäst! Annars har vi nog täckt större delen av genren.

Vad ska sidan heta?
Titeln ska vara på svenska, det är trevligast.

Var borde sidan ligga?
Vilken host vi ska använda vet jag inte, men vad jag vet är att vi kan få en gratis .tk domän. Har en till min föreningssida (zwoogo.tk) som fungerar bra.

Typ skräck.tk kan vi nog få, eller horror.tk eller likanande.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Detaljer?

Diaries of HP Lovecraft är ju ingen höjdare om det skall inkludera fler spel än CoC... Svensk skräck låter lite ofarligt. Nightmares är däremot på rätt väg, men allt blir förstås mycket läskigare på svenska, så "Mardrömmar" är ju ett trevligt namn.

Sidan bör ligga på en server med ganska mycket utrymme, gärna tillåta serversideapplikationer så att man kan uppdatera innehållet lättare. Och inga banners!

Vad det gäller spel så tycker jag att man kan tillåta allt som har med skräck att göra. Varför inte artiklar om skräck i traditionellt oskräckiga spel också?
 
Top