Nekromanti Call of Cthulhu i Skövde

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Jag tänker starta en Call of Cthulhu-kampanj, och söker därför två-tre spelare (utöver de två som redan har vikta platser). Det blir en klassisk 20-talskampanj som börjar i New England, USA. För att vara aktuell för att få vara med så krävs det att man ska kunna spela 1-2 gånger i månaden under uppskattningsvis ett år, och då främst lördagar och/eller söndagar. Vi kommer att hålla till hemma hos mig på Lillegårdsvägen, Skövde.
Du behöver ingen tidigare erfarenhet av CoC, men det är ett plus om du är van rollspelare. Det är viktigare att du har känsla för tidsperioden ("Vadå, får man inte atombomba Cthulhu?") och att du kan bidra till att föra kampanjen framåt. Vi kommer troligen att spela på engelska, då min fru är amerikan och det är tänkt att hon ska vara med (hon spelade rollspel redan på 80-talet).
Om du är intresserad kan du maila mig på bjorn.hellqvist[at]comhem.se och ange vilka (om några) CoC-äventyr och kampanjer du vet med dig att du har spelat eller läst igenom.
 

baylox

Veteran
Joined
9 Apr 2014
Messages
2
Ååh, skulle så gärna, men är redan med i två andra spel och har inte tid för något ytterligare. :( Får återkomma om något av dem rinner ut i sanden.

Hoppas ni hittar någon eller några mer så ni kan komma igång!
 
Top