Nekromanti Caligo

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Hej :gremsmile:
Jag har spelat rollspel sedan 1981. Rollspelsmässigt uppvuxen på spelklubben Göta Lejon i Göteborg (rätt ofta med Mikael Börjesson (aka Old Timer) som spelledare. Första rollspelet var MDD (Old Timers variant på Dungeons & Dragons).

Sedan har jag spelat bl.a.: Gurps, Drakar och Demoner (blå boxen, svarta boxen, expert), MERP/Sagan om Ringen rollspelet, ElfQuest, Dungeons & Dragons (basic/Expert/2nd, 3rd, 4th), Autoduel (tror jag det hette (Car Wars rollspel)), Mutant (första och andra), RuneQuest, Warhammer FRP, Call of Cthulhu, Paranoia, Ars Magica, Chock, NeoTech, Mage, Dark Conspiracy, Star Frontiers.

Jag har länge arbetat på ett rollspel som heter QuestCore - någon slags variant på True20/Savage Worlds/D20. Jag har också gjort en hel del rollspelskartor med hjälp av mina Photoshop-skillz.

Jag spelade tidigt Magic och började spela med 2nd edition och Antiquities. Jag arrangerade den första Magicturneringen på Gothcon. Slutade spela ungefär när Ice Age kom ut.

Jag har väl spelat en hel del dataspel i mina dagar. Bland favoriterna kan nämnas X-com (alla), Civilization (alla), Diablo (ettan och tvåan), Ultima Online, samt (nyligen) League of legends. Samt en massa datarollspel (Oblivion, Ultima etc).

I det som kallas verkligheten så jobbar jag sedan 20 år tillbaka som grafisk formgivare - numera som frilans på diverse reklambyråer (de mest kända är nog F&B Factory, F&B Happy, Valentin & Byhr, och CP+B). Jobbar även mycket som lärare/utbildare inom Creative Suite (Photoshop etc.) och MS Office.

Jag har på gamla dagar börjat samla på antikviteter och har fått ihop en mindre samling (bl.a. grejer från Egypten samt vapen). Samlar även på kartor - gamla som nya.

Har även en gammal tysk passagerarbåt från 1935, modell större, som jag försöker få ordning på. Rost!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kul!

Jag började hänga på Göta Lejon som 14-åring, 1998. Då fanns det ju äldre generationer som kom och spelade ibland, likt mystiska och mäktiga giganter. Har vi träffats någon gång, kanske?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Arvidos MC said:
Kul!

Jag började hänga på Göta Lejon som 14-åring, 1998. Då fanns det ju äldre generationer som kom och spelade ibland, likt mystiska och mäktiga giganter. Har vi träffats någon gång, kanske?
Jag antar det. Du nämner det i gammal diskussionstråd. Jag var mest känd som Klang på Göta Lejon.
Jag gjorde ett ultraenkelt figurspel som hette Slagskugga som tydligen spelas fortfarande på Göta Lejon.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaa, här är det ju, du svarar ju till och med i tråden.

Fan vad kul, jag kom ihåg att vi kokade korv, spelade spel och kollade på Steven Segal där i källaren på ett februarilov. Tror du spelade en viktig roll i min rollspelskarriär vid det ögonblicket!
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Arvidos MC said:
Jaa, här är det ju, du svarar ju till och med i tråden.

Fan vad kul, jag kom ihåg att vi kokade korv, spelade spel och kollade på Steven Segal där i källaren på ett februarilov. Tror du spelade en viktig roll i min rollspelskarriär vid det ögonblicket!
Coolt... I'm deeply honered. Från Mdd till friform :gremsmile:
 
Top