Nekromanti Caine

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Var tog de...

Det är väl egentligen ingen som vet i san WW anda. De låter det helt enkelt vara osagt. I Toredor clan boken stod det något om det dock inga namn.
Han skapade de här två vampyrerna för de var perfekta älskare (det är toreadorer vi pratar om) men de ville inte vara vampyrer och gick ut i solljuset tillsammans.

Men jag gissar på att det står andra grejor på andra ställen.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Appro på det

När killian ändå har ställt en fråga på Caine temat tänkte jag fortsätta.
Är det någon på det här forumet som vet vad generatio 3:orna heter. Jag menar alla heter ju inte sina klan namn även om några gör det?
Inte för ämnet är så där jätte intressant för forumet utan mest för jag vill veta.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Antideluvians

3orna... hmm... låt mig se. Jag kan en del:

Brujah: Dom vet ej vad han hette... men det finns ju Troile som var hans första barn eller nått..
Toreador: nånting The Bullrider...
Gangrel: Elaja
Ravnos: Ravana
Malkavian: Malkav
Followers of Set: Set
Salubri: Saulot
Malkav, Set, och Saulot var bröder...
Tremere: Inte en aning...
Ventrue: ???
Nosferatu: ???
Assamite: Haqim, eller Assam
Giovanni: Agustus (Agustino?) Givovanni
Lasombras: ???
Tzimisce: ???
Cappadocians: Cappadosius
Nosferatu: ???

Det är åtmistonde en del av dom. Det sägs ju även att en del lär vara döda, typ:
Ventrue, sägs det men ingen vet
Lasombra
Tzimisce
Malkav: blev sliten i små bitar och spridd över hela jorden
Saulot: "dibbades" av nåmera Tremere
Brujah: dibbades av Troile
Ravana: fightades i 3 dagar mot teknocrater som tillslut dödade henne...

Det är typ detta som jag vet... men jag har säkerligen mycket fel...

Nightfang som inte vet varför han har lärt sig allt detta


I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
Re: Var tog de... Gulligt (NT)

Gulligt!

Det finns inga goda Vampyrer,
Bara Onda och mindre Onda,
Och Jag är en av de ONDA!!!
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Kain invigde (embracade) enligt den vanligaste legenden tre barn: Enoch, Irad och Zillah. Vilka som kom först kan man nog utröna om man lusläser Boken om Nod, men jag har den inte i min ägo just nu.

Dessutom sägs det att alla tre blev slukade av den tredje generation.
 

killian

Veteran
Joined
4 Apr 2001
Messages
4
Location
Habo,sverige,tellus
Re: Antideluvians

tremere har ingen antidiluvian då de inte var vampyrer från början utan mages.

what are you going to do bleed on me
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
+ två

Rycktet (finns det något annat i WOD) säger att han embracade två barn innan 2:a generationen. De här skulle vara första generationen. Efter som caine själv inte kan vara första utan måsta vara genaration 0 om man säger så. Det finns även historier att Lilith är generation 0 och Caine är generation 1.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Antideluvians

White Wolf har ju med sina nya klanböcker haft för vana att skriva den tredje generationens namn inom klamrar, t.ex. "[Ventrue] grundade Ventrue-klanen", för att visa att det finns många olika varianter av grundarnas namn och att man inte kan vara säker eftersom det var så rysligt länge sedan de var aktiva. Men i andra böcker kan man utröna vissa vanliga variationer.

För att komplettera Nightfangs lista:

Toreador: Arikel.

De andra Nightfang sätter frågetecken på kallas mest just efter deras klannamn, dvs. Ventrue: Ventrue, Nosferatu: Nosferatu, etc.

Tzimisce sägs vara diableriserad av Sabbaten, men lever egentligen under New York.

Cappadocius sägs ha diableriiserats av Augustus Giovanni, men någonting gick fel där... exakt vad är oklart.
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Antideluvians

Dom må inte ha en Antideluvian i bemärkelsen "vampyr från Enoch, som har levt i 10 000 år". Men dom har därimot en grundare eller "ledare" som är en generation 3 vampyr...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Antideluvians

De var mages från början, ja, men nu är de vampyrer. Efter diablierin på Saulot så är Tremere själv tredje generation, dvs. Antedeluvian.

Sen har ju iochförsig Saulot tagit över Tremeres kropp och Tremeres själ hamnat i Goratrix kropp, men det är en annan historia.
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: + två

Jag har hittat det nåstans på Whit Wolfs hemsida men jag tror även det står något om det i Klan bok Toreador och kanske även i Malkavian (står en sju jädrans massa joxx där)

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
korigering

korigering:
What are you going to do, bleed on me?

Det finns inga goda Vampyrer,
Bara Onda och mindre Onda,
Och Jag är en av de ONDA!!!
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Antideluvians

När vi ändå är inne på Antideluvian frågor. Är det någon som har en mer detaljerad beskrivning på hur Ravana dog... skulle uppskattas...

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Antideluvians

Kortfattat så blev han anfallen av tre bodhisatvas (Kuei-Jin ungefär jämnmäktiga med Methuselor), bombad med konstiga neutronbomber utvecklade av teknokraterna för att även skada andevärlden och slutligen bränd till aska av solen.

Det är en lite längre historia som beskrivs i Time of Thin Blood, men jag förstår dig om du inte vill köpa den för att bara läsa om det. Maila mig om du vill att jag ska gå in närmare på det.
 
Top