Nekromanti Bytes: Massiv D&D minis bytesträff i Stockholm?

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Vad sägs om att vi alla samlas och byter lite minis någonstans i Stockholm? Istället för att man träffas en och en så skulle en mängd kors och tvärs byten kunna klaras av i snabb takt och alla komma därifrån lyckligare. Har tyvärr inget förslag på lokal (då jag själv bor långt utanför stan) men om det finns någon som tycker att detta låter bra så är det bara att höra av sig. I detta inlägg bifogar jag även min excel lista som innehåller vilka jag vill byta till mig/byta bort.
 

Belsornig

Veteran
Joined
3 May 2005
Messages
37
Location
Stockholm
Ett storbyte vore kanske bra för att sätta lite snurr på figurerna. Förslagsvis en helg inom en inte alltför avlägsen framtid, någonstans centrat i Stockholm.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Bytes: Massiv D&D minis bytesträff i Stockholm

Det låter som en ypperlig idé. Jag har drunknat i panikplugg för att få klart allt till examen senaste tiden men är i uppvakningsfasen nu. Jag kan säkert ta mig in till stan med mina minis och dregla lite över era figurer.

Dragons Lair, som ligger på Kungsholmen, är att föredra över caféer då det är svårt att dra fram en väska eller en box med massa minis och plocka runt på ett vanligt café. På dragons lair finns det gott om plats (även om deras kaffe lämnar en hel del att önska).

Då kanske man kan byta uncommons och commons lite enklare. Det är sällan man prioriterar att byta såna, men det kanske man får tid till då. Count me in!
 

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Re: Bytes: Massiv D&D minis bytesträff i Stockholm

Dragons lair ligger centralt och låter bra, men måste man inte vara medlem för att sitta där? Det är väl lite stökigt att försöka sitta i deras nutik (dock vet jag inte om det finns några allmänna sittplatser där). När det gäller tid så passar vardagar mig bättre än helgdagar, då helgerna brukar vara hårt kontrollerade av monster annat otyg (fästmö kanske räknas in här, dock vet jag inte var :gremlaugh: ).
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Bytes: Massiv D&D minis bytesträff i Stockholm

Det är ett ganska stort ställe och det finns gott om utrymme för att byta. Butiken ligger på våningen ovanför där det står _massa_ bord. Jag har bara varit där tre gånger, men vi har haft ohederligt gott om plats. Man måste vara medlem ja, men första gången så får man gå dit gratis och spana in stället. Andra gången betalar man 40 spänn eller något sådant och är medlem för hela kalenderåret. Det är inte helt förnedrande dyrt faktiskt.

Vi kan säkert ordna så att folk drar dit en dag efter jobb/skola/vadmannugör och sen byter man så det står härliga till tills man ger upp eller dom stänger (kl 22).

Veckan som kommer är a big nono, och precis före påsk tor-fre (som är lediga dagar/klämdagar/något) likaså. Annars kan jag säkert ta mig dit.
 

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Vad sägs om måndagen den 3 april? Jag borde kunna vara vid Dragons Lair redan vid 16-tiden (slutar tidigt på måndagar) och sedan hålla på till typ 18. Om ni vill byta, hör då också gärna av er om vad ni vill att jag skall ha med mig, då det är svårt att ta med sig hela skaran av figurer.
:zeppelinare:
(måste bara testa att lägga in Hindenburg :gremlaugh: )
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Bytes: Massiv D&D minis bytesträff i Stockholm

Det var i tidigaste laget. Det är första dagen på mitt "nya" jobb. Jag har feriearbetat där tidigare men blir fast anställd där från och med 1:a april. Jag kan säkert dra från jobbet klockan 17 (ligger vid östra station) men kan inte lova att det blir tidigare.

Jag ska spana igenom mer vad jag är ute efter och så. Min samling ryms i en väska så jag tar nog med mig allt den dagen. Jag lirar gärna en match eller två när jag ändå sitter där med massa minisgalningar.
 

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Re: Hindenburg?! …

*sparkar Dante på smalbenet* :gremgrin:

Vad säger ni andra om måndagen? Jag kommer som sagt inte kunna vara där alltför sent (regeringen väntar hemma) men jag kan nog sträcka på det till 18:30. Tyvärr Lambi, så hinner jag inte med en match (samt, i ärlighetens namn, jag är urusel på reglerna då jag mest spelar RPG med mina) men jag byter gärna en hel del (och, som jag sagt i tidigare inlägg, är speciellt ute efter några large undeads till min spelare som spelar en cleric of Nerull). Som sagt, skrik vad ni vill att jag skall ta med mig.
 

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Onsdag 5/4 spikad

Då det verkar vara så att Lambi är den enda som svarar, så flyttar jag (på eget bevåg och i äkta DM stil :gremsmile: ) mötet fram till onsdagen den 5/4. Jag kommer att befinna mig på Dragons Lair (på kungsholmen) mellan 16.30 till c.a. 18-18.30 om så är fallet att folk hänger på (förhoppningsvis blir vi många, men skriv gärna ett svar på detta forum att ni kan, då jag vill undvika att åka dit i onödan om ingen är där). Skriv vad ni vill att jag skall ta med mig (se bifogad excel lista i början av tråden) så skall jag försöka göra mitt bästa. Väl mött!
 

stilton_UBBT

Veteran
Joined
22 Feb 2006
Messages
34
Location
Bromma
Re: Bytes: Massiv D&D minis bytesträff i Stockholm

Kan tyvärr inte öppna Excel-filen, men jag ska försöka dyka upp på onsdag den 5/4. Kan erbjuda en Zakya Rakshasa, en Khumat och en hel del annat smått och gott. Är främst på jakt efter en Large duergar. Vi ses.
 

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Re: Bytes: Massiv D&D minis bytesträff i Stockholm

Du kan titta på ett tidigare inlägg som jag lagt ut. Den innehåller ungefär samma saker (dock inte i excel fil), dock har det skett en del förändringar. Här är länken.
 

Rakhamon

Veteran
Joined
2 Apr 2006
Messages
30
Re: Bytes: Massiv D&D minis bytesträff i Stockholm

Yo. Onsdag 5/4 på DL? Visst, det kan funka för mig. Vill bara påminna om att personalen där inte brukar tillåta försäljning och/eller byten mellan privatpersoner, så vi kanske måste hänga i ingångsrummet.

Jag har alldeles för mycket junk att bli av med. :gremwink:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Figurer till rollspelet önskas!

Då jag är resident i Malmö är det svårt att komma på ert figurbytarmöte. Dock har jag redan gjort ett byte med Lambi som skall dit, som isf kan frakta figurer till mig.

Det jag är ute efter är helt enkelt figurer som passar bra till rollspelet. Det innebär i termer av sällsynthetsgrad då naturligtvis att de är common. Jag har inga figurer jag själv kan byte ut, men undrar om det finns några som är villiga att sälja sina figurer som kan passa till rollspela med.

Kampanjen kommer innehålla många goblins, goda & onda clerics samt allehanda alla monster.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Re: Figurer till rollspelet önskas!

Det är nästan enklare att köpa figgar på nätet. Gå in på ebay, sök på D&D minis och välj någon säljare som har många annonser ute så du slipper deala med flera personer för att få tag i vad du vill ha. Det finns många säljare som har rent ohemult många figurer till salu. Billigt kan de bli också. En del kan du hitta för så lite som runt en femma. Portot lär inte heller bli dyrt det heller. Jag vet en kille som köpte ett trettiotal normalstora figgar som åkte paket ända från texas och portot stannade på under femtiolappen.

/Anders
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Figurer till rollspelet önskas!

Jovisst kan man göra så, men jag tänkte slänga ut en förfrågan här om det vart så att ni som ändå HAR köpt en massa figurer inte har en massa 'värdelösa' figurer liggandes som ni skulle vilja bli av med. Det är lite enklare på det sättet.

Och fem kronor för en liten vanlig goblin? Gosh.
 

Rakhamon

Veteran
Joined
2 Apr 2006
Messages
30
Re: Onsdag 5/4 spikad

Som sagt, jag kommer förbi. Kan inte läsa ditt excel-blad, men jag tar med de dubletter jag har, så kan du göra samma sak.

MVH; R
 

Ankh

Veteran
Joined
3 Apr 2006
Messages
4
Location
Uppsala
Re: Onsdag 5/4 spikad

Ahh strålande!!
Då hoppar jag in här ifrån ingenstans och är mycket sugen på att närvara och byta lite med er också.

Jag postar min collection.js får ni köra den i wizards warband generator och kika vad jag har för något och se om ni finner något intressant (glöm inte att fixa backup på din egen före ni skriver över den bara)
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/mi/20031113x om ni saknar den.

Alla figurer från setten före Abberations befinner sig på annan ort så inget av det kan jag tyvärr byta denna gång förutom 3st Orc Druids ifrån Dragoneye som råkat följa med av någon mystisk anledning så om någon skulle vara intresserad av någon sådan är det fritt fram. ALLA dubbletter bytes, singel figurer får vi diskutera fram om intresset finns för någon sådan så jag kan ta med mig.

Personligen är jag intresserad av att fylla setten med figurer som jag saknar. Men prio ligger på CE Commanders jag saknar och figurer ifrån CG och CE.

Mina bytesprinciper är rätt så enkla och jag utgår inte alls hur bra figuren är i spelet utan samla setten är det som är intressant.
Chase Rare mot Chase Rare
Rare mot Rare
Uncommon mot Uncommon
Med en nypa sunt förnuft såklart
 
Top