Nekromanti Bytes: DDM: War Drums-miniatyrer

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Krigstrummorna ekar i minisdjungeln som vrålandet över Dalarnas nejder! :gremtongue:

Folk kan ju kladda in här eftersom vad de har/saknar etc. Jag har lyckats få dublett av Ogre War Hulk. Har flera av ett par uncommons men saknar andra uncommons (typ Combat Medic) och någon common.

Jag är lite småkåt på Wardrummer för tillfället. Har inte sniffat klart på rareslistan ännu.
Mina rares är förutom "krigshulkarna": Obould, War Troll, Hill Giant Chieftain, Shuluth, Dragonne och Night Hag. Det är väl mest min dublett samt Dragonne'n jag kan tänka mig att bli av med på ett bräde. Dragonne vill man ha flera av helst (även om den är riktigt tuff med Greenfang).

Let the trading begin! *slår på krigstrumman* :zeppelinare:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag kan definitivt tänka mig att byta bort Mephling Pyromancer (U),
Inspired Lieutenant (U) och Tiefling Blademaster (U) eftersom jag råkade få tre av varje.

Har du några skojsiga uncommons du vill bli av med?

Jag är främst intresserad av Elemental Wall, Sacred Watcher, Warforged Captain, Warforged Scout, Brass Samurai, Lion of Talisid, Flameskull, Goblin Underboss och Hill Giant Barbarian. Men även Steelheart Archer, Karrnathi Zombie, Large Duergar eller Blood Ghost Berserker är tänkbart.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Elemental Wall, Brass Samurai och Warforged Captain kan jag tänka mig att byta bort sådär på rak arm. Har fått tillräckligt av de tre du fått tripletter av tyvärr. Tyvärr har inte Tiefling Blademaster särskilt mycket mer att komma med än Tiefling Captain från Harbringer. Det är lite dåligt tycker jag. :gremmad:

Jag har även två Hill Giant Barbarians (som iofs är riktigt coola, men jag kanske kan tänka mig att bli av med en) och twå Flameskull.

Jag saknar Blood Ghost Berserker, Combat Medic, Warpriest of Moradin och Fiendish Girallion. Den sista inte för att den verkar tokbra utan för att den ser riktigt tuff ut. Jag skulle inte bli ledsen av en Large Duergar till heller. Goblin Blackblade är en common jag saknar.
 

Belsornig

Veteran
Joined
3 May 2005
Messages
37
Location
Stockholm
Jag har en Zekya rakshasa och en wardrummer som skulle kunna bytas. Jag är intresserad av war hulk, war troll, shuluth och hill giant chieftain.

?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag har följande krigstrummor för byte:
Arcane ballista
Dragon totem hero
Warbound impaler x2

Har även dubletter av ett par småmysiga uncommons:
Mephling Pyromancer
Lion of Talisd

Därtill har jag följande gubbar att byta bort:
Lord Soth
Beholder
Goliath barbarian x2
Dromite wilder
Djinn
Phoelarch
Large copper dragon
Gold dragon
Adventuring wizard
Balor
Thri-Kreen Barbarian
Fire Genasi Dervish

Jag är främst på jakt efter:
Frenzied berserker
War troll

Men gillar även:
Wemic Barbarian
Zakya Rakshasa
Death slaad
Centaur hero
Justicator
Helmed horror
Marut
Iron golem
Purple dragon knight
Lich Necromancer
Aspect of Moradin

Och är lite sugen på:
Githyanki Renegade
Mordenkainen the Mage
Lareth the Beautiful

Jag tänker inte ens lista Ravager, Orch champ, Gauth, LRD och Eye för det är ändå ingen som vill byta bort dessa...

Därtill byter jag gärna "kassa" rares mot andra "kassa" rares så även om ni inte har någonting från min önskelista så föreslå någonting så får vi se vart det leder! :gremgrin:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag skulle kunna tänka mig att byta bort min lich necromancer, men är främst ute efter marut eller aspect of kord. Vet inte riktigt vad jag är sugen på som du har. Hmm... beholder? :gremsmirk:


/Dimfrost
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Visst. Släng med en av dina FB:n däri också så snackar vi. Du som inte är blyg att köpa saker på e-bay får lätt tag på en ny i alla fall! :gremgrin: Jag kan som sagt tänka mig att släppa iväg åtminstone en Goliath också i detta "jättebyte".
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Efter att för ett par timmar sedan köpt upp mig på lite krigstrummor kommer här en lista på alla figurer jag fick dubletter av, stort som smått:

Orc Mauler (C)
Goblin Blackblade (C)
Wood Elf Ranger (C)
Aspect of Hextor (R)
Shieldwall Soldier (C)
Hobgoblin Archer (C)
Warpriest of Moradin (U)
Quaggoth Slave (C)

/Anders
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Näe, men seriöst kan jag bli av med min lich, problemet är bara att du inte har något jag är direkt jätteintresserad av. Det var länge sedan jag ville ha Goliaths...


/Dimfrost
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Jag är intresserad av en Warpriest of Moradin.
Den är tyvärr redan tingad för byte av en annan. Fast bytet är varken bestämt eller genomfört än så om det inte går igenom har du andra tjing på den.

/Anders
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Näe, men seriöst kan jag bli av med min lich, problemet är bara att du inte har något jag är direkt jätteintresserad av.
Och jag å min sida håller på enöga tills dess att jag kan få ett troll eller en bärsärk för den (eller några andra skapliga rares).

Det är den eviga historien. Man vill ju inte byta bort sina bra gubbar. :gremcrazy:

Men tyckte inte du att Dragon Totem Hero var hyfsad...?

Det var länge sedan jag ville ha Goliaths...
Jag minns en tid då det var helt annat ljud i skällan! Tusan vad tiden går... :gremgrin:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Dragon Totem Hero. Det är inget jag är sugen på för ögonblicket i alla fall. Hmm... kanske en Balor? Den är värd lite mer än lichen, men är å andra sidan lite sämre också. :gremsmile:


/Dimfrost
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Lich mot Balor? Tja, kanske. Skall fundera på saken.

Är du (och walium) sugna på att beställa grejor från staterna? Funderar på att dra en beställning till Battleworks. lternativt kör vi från england i stället och slipper den tull som du alltid verkar dra på dig! :gremgrin:
 

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Jag har en bunt som jag kan tänka mig att byta (både krigstrummor och annat). Se min egen lilla tråd för mer information samt excel lista.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag kan vara intresserad av att beställa någon enstaka gubbe, lite beroende på frakt och så. Själv föredrar jag numera att beställa från England, det finns tillräckligt många affärer att välja på där och det är trist med tull. :gremsmile:


/Dimfrost
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag är väl heller inte helt ointresserad [NT]

Även om de figurer som jag var lite nyfiken på var ganska dyra. £10 är inte Aspect of Hextor värd.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Re: Jag är väl heller inte helt ointresserad [NT]

Ok, låter bra. Vi har siktat in oss på 13:th floor för de verkar vara de enda som har Wemic Barbarians i lager. Kolla om de har något ni vill ha. Ett tipz är Zakya Rakshasa och Orc wardrummer för £5.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Re: Jag är väl heller inte helt ointresserad [NT]

Men Wemic Barbarians suger ju? :gremsmile:

Jag är inte intresserad av något förutom en Brass Samurai från 13thfloor. I annat fall är det Marut och AoK jag är sugen på, men £10 är de knappast värda.


/Dimfrost
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Re: Jag är väl heller inte helt ointresserad [NT]

Men Wemic Barbarians suger ju?
Mjo, men det är det näst bästa om man inte kan få tag på en Bärsärk till. :gremfrown:

Jag är inte intresserad av något förutom en Brass Samurai från 13thfloor. I annat fall är det Marut och AoK jag är sugen på, men £10 är de knappast värda.
Nej, de är rätt dyra överlag på raregubbar och inte jättebilliga på uncommons och commons heller. Jag skall köpa en fem-sex uncommons utöver Wemicen.
 
Top